långtidspraktik hos veterinär lön ?

E

Emmizen85

Ja undrar om man får någon lön ? Om man är 18 år och skall praktisera ett halvår. blir man tvungen att ta studielån då ? :confused:
 
hmm..jag fick 160 kr/dag när jag praktiserade.
inget man kan leva på precis.
 
åh härregud jag hade kunnat leva jättebra för 160 kr om dagen.. det blir ju typ 4000 i månaden, jag har 500 kr i månaden att leva för när allt är betalt och jag klara mig utmärkt!
 
kan man inte ringa och få någon typ av bidrag från arbetsförmedlingen ? :confused:
 
kan du tex betala en hyra för lägenhet det? plus hästhyra? mat till dig själv? mat till hästen?
 
"När allt är betalt" ja... :crazy:

Hur många tror du det är som kan betala hyra, elräkning, mat, vatten, busskort, försäkringar, telefon osv för 3500kr i månaden??? :confused:
 
du kommer antagligen få betalt genom kommunen/arbetsförmedlingen. Aktivitetsstöd heter det. 3250 tror jag det är, innan skatt. så det blir drygt 2000:- i månaden :crazy:
 
jag har ju iofs ingen försäkring att betala men jag klara att betala allt annat du nämnde för 3000 kr ganska precis..

sen hur många andra som klara det är ointressant för mig, självklart så fattar jag ju att vi alla har olika utgifter, jag sa bara att jag klara det utmärkt..
 
herregud. hur billig är din lägenhet?? :confused:
med tanke på att min kille betalar typ nästan 3000 kr för sin 1;a
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 053
Senast: BornAgain
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 473
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 024

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp