Bukefalos 28 år!

Lantligt kök i engelsk stil.

H

Hjalti

Ja jag har en annan renoveringstråd här men startar en för att få lite ideer då vi precis påbörjat projekt nytt kök. jag och karlen har helt olika stil, han är väldigt gammaldags och jag är något mitt i mellan, ingen modefluga men gillar inte 50-70 tals flugan varken färgerna eller designerna på möblerna. Däremot härom dagen när vi va i färgaffären så pratade vi där med biträdet ang tapeter i köket, karlen va inne på vinyl tapeter då vi har en del djur i huset så dom är lättare att torka av och jag bara satte fingrarna i halsen och tänkte jaha då va det dags för mormor stilen igen:o:angel:.

Men snacka om förvåning när biträdet tog fram en pärm med engelska vinyltapeter i lantlig stil med tvådelat samt olika border att dela av tapeterna med, jag va helt fast:love::eek:. Pärmen heter Sunday morning Chesapeake och innehåller massa olika motiv men mycket border, kombinationer av mönster/färger samt underbara border med gamla skyltar med text osv. Karlen blev med fast och vi bestämde oss för att gå vår egen väg och satsa på ett myskök i engelsk lantlig stil trots att dom kostar ca 700/rulle:laugh:. Passar ju bra med ett kök i den stilen iett hus på en gård.

Gammaldags är det väl minst sagt fast inte på det sättet jag menar, grannarna lär väl skrika rakt ut, kvinnan där jobbar i en färgbutik och har kämpat med att få karlen att tänka lite mer modernt men där fick hon;).

Så är det några inredningsfanatiker här som har lite tips hur man kan inreda ett kök mysigt som passar i den stilen. Eller kanske jag har sådan tur så att någon kör i samma stil, behöver ju inte vara engelska vinyltaperter men ändå inredningmässigt samma tema:)? Släng in bilder på era mysiga kök så Hjalti kan hämta lite insperation:bump:

Ska fota tapetkombinationen vi har tänkt oss när jag har kameran i närheten så får vi se vad ni tycker.
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Det var en väldigt lantlig serie må jag säga, passar nog väldigt bra på en gård!

Personligen hade kört med ljusa färger i resten av köket eftersom tapeterna har mycket liv. Kanske inte kritvitt utan nyans åt det gräddvita eller ljusgrå hållet beroende på vilka tapter ni väljer.

I shabby-tråden har Glimm lagt upp en bild på sitt kök som imo är väldigt lantligt. Väggarna är förvisso vita men kanske något som hade funkat till era tapeter i övrigt?

P1110213.jpg
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Så du hittade länken till deras sida;).

Fotade lite från pärmen.

Detta gillar jag mycket fast tycker den röda blir för mörk, annars är det ju bara så snyggt:
25794_1279056838.jpg


Denna kombinationen är vi mest inne på nu:
55415_1279057255.jpg

Alternativ:
21596_1279057457.jpg


Andra snygga
70602_1279057802.jpg

74116_1279057632.jpg

78491_1279058001.jpg


Dangerose: tack för tipset det va jättesnyggt:). Blir nog vitt kök, vita dörrar och vit murstock
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Oj! Jag trodde i min enfald att sådana tapetkombinationer hade försvunnit sedan 80-90-talet, men tydligen inte.:o
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Hahah ja på färghuset fick dom vara flera stycken för att ens hitta katalogen så den har nog inte sett dagens ljus på ett bra tag;):p. Men jag gillar dessa, mycket färg, motiv sen tror jag det blir en snygg kontrast mot vita dörrar, vit murstock i mitten av köket och sen då vita luckor. Jag ser det i huvudet och där är det hur mysigt som helt men om det stämmer överens med verkligheten vet jag inte:angel:. Får se vilka det blir, kanske inte ens dom jag lagt upp här men samma stil.
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Jag tror jag kommer att älska ert kök :love: :D

Men det kräver nog lite utrymme om det inte ska kännas för mörkt :)
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Köket är rymligt så det är nog inga problem, karlen va med rädd för att det ska bli för mörkt därför siktar vi på en lite ljusare variant av alternativen:). Hoppas det blir fint, alltid lite nervöst och förvirrande innan man bestämt sig, allt måste ju gå ihop.
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Det var inte snällt att tipsa om den tapetkatalogen.;)

Nu vill jag ju tapetsera om i mitt nymålade kök. Kommer nog bli lynshad om jag påpekar att jag hittat tapeter som jag vill ha.:p
 
Sv: Lantligt kök i engelsk stil.

Sorry:o. Fast kul att se att det inte bara är jag som ser charmen i dessa, men nu vet du om dom för framtida renovering:laugh:. Ska bli kul när dom väl är på plats fast det blir inte än då det håller på att slipas, målas, SEN ska det tapetseras. Sen ny matta och dit med det nya köket:). Tålamod skulle jag vilja ha lite mer av nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp