Bukefalos 28 år!

Liberalerna har en bra inställning till invandring.....

landsbygdsbo

Trådstartare
Blev nästan förvånad.
Jag har ju hela tiden hävdat att vi ska ha en fri invandring om, jag säger om, den som kommer har försörjning o boende ordnad.
Ögnar igenom vad L skriver.
"Alla människor som vill komma till Sverige och kan försörja sig själva bör få komma hit."

Inte dumt alls.

Att de sedan flummar ner sig med att vilja avskaffa alla förbud gällande narkotika , tillväxthormon m.m. diskvalificerar dem i mina ögon...
 
Nja..man kan väl ha försörjning i ett icke eu land..försörjningskravet ska väl gälla inom Sverige,
Är inte det kravet idag?
När vi hade utländska anställda fick vi skicka papper till migrationsverket samt att jag pratade med migrationsverket på telefon ett par gånger innan de fick komma. Detta var icke eu-medborgare

Sen antar jag att eu-medborgare också måste ha anställning efter en viss tid för att få stanna?
 
Nej det räcker med att de kan uppvisa att de kan försörja sig.Det är exempelvis många pensionerar från Holland, Tyskland med flera som hyr sommartorp i södra Sverige och bor där permanent. Tack vara att deras bankkort fungerar här så har de tillgång till kapital för mat, boende m.m. Sjukvården betalar betalar deras kassor från hemlandet i de fall de behöver. På samma sätt som Svenskar har den tryggheten i södra Spanien...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp