Bukefalos 28 år!

Linköpings ridskola i konkurs

Sv: Linköpings ridskola i konkurs

i princip inte?? Ägaren väljer att försätta i konkurs pga "ändrade" familjeförhållanden... Vilket resulterar i att ett 20-tal riskerar att bli utan sina betalda ridlektioner, om det är försumbart är jag tveksam till, det rör sig ändå om någonstans mellan 50´ - 100´ca...
 
Sv: Linköpings ridskola i konkurs

Från ridskolans hemsida:

"Verksamheten fortsätter som vanligt under konkursförvaltarens ansvar.

Den praktiska verksamheten leds av Magnus Andersson tillsammans med den nuvarande personalen på uppdrag av konkursförvaltaren."
 
Sv: Linköpings ridskola i konkurs

Du kan inte sätta ett företag i konkurs bara för att man inte kommer överens med de andra delägarna. Utan företaget hade blivit satt i konkurs ändå. I detta fallet har Lotta (andra delägaren) överklagat och menar att företaget inte är på obestånd.
Går man in på konkursförvaltarens hemsida www.delphi.se och går till fliken anbud går det att se vad Linköpings Ridskola äger.
Jag kan nog hålla med Lotta, med tanke på att företaget har bekostat hela stallinredningen i stallet hemma, att det är 16 hästar som används för privat bruk, det är ju bara att tänka hur mycket dessa hästar kostar per månad och vad blir den kostnaden på ett år. (Menar inte att man inte ska kunna berdriva avel eller tävlingsverksamhet, men man måste då sälja avkommor för att dessa hästar ska inbringa inkomster till företaget, eller att de avkommor man föder upp går in på lektion och därigenom ger en inkomst till företaget.)
 
Sv: Linköpings ridskola i konkurs

Jag upplivar denna tråd för att jag undrar vad statusen är nu på denna ridskola? jag kunde inte hitta nån info. på nätet om vad som hänt efter konkursen och nu har det ju gått några månader.

Jag är ju gammal Ånestatjej och hoppas att den kommer fortsätta eftersom jag har en dotter som vill börja inom nåt år eller så plus den bara SKA ju var där liskom :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Anna Spencer AB försattes på tisdagen i konkurs. Enligt konkursansökan har bolaget skulder som uppgår till närmare 1,6 miljoner kronor...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under 20 år drev Magnus Andersson Ånestadstallet på uppdrag av Linköpings kommun. Nu har han ridskola hemma i Ralstorp – men kanske inte...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Taken på Mälarhöjdens ridskola är livsfarliga. Enligt experter kan de rasa in när som helst. Nu har staden stängt verksamheten – och...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Från och med årsskiftet började en ny EU-lag om registrering för hästar att gälla. En lag som lett till att bland annat ridskolor har...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp