Bukefalos 28 år!

"Ljus skjorta"

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Såg i en annan tråd här på dressyr att man diskuterade det här med ljus skjorta (ville dock inte kapa den...)

Men vad innebär egentligen begreppet "ljus skjorta"? Vilka färger är tillåtna?

Anledningen till att jag undrar är att jag idag impulsköpte en jättefin (:D) ljust babyblå tävlingstopp. Den är alltså ljust babyblå, men har vitt krås och en vit "polokrages-kant" i halsen.
Skulle den vara tillåten färgmässigt? Eller ska jag ha en plastrong över?
Om det har någon betydelse kan jag nämna att kavajen som jag ska ha över (en Animo Link) är svart-blå.

Hittills har jag bara tävlat med en creme-vit tävlingstopp, och den har (såklart) ingen sagt någonting om, därav min undran....
 
Är kanten vit så kan du självklart ha den på tävling!
I TR kan man läsa sig till att "Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med ljus krage, vit slips eller vit plastrong."
Alltså så ska tröjan eller skjortan som används under kavajen gärna vara av ljus färg, samt ljus krage eller plastrong/slips beroende på vad man själv föredrar.
Det låter superfint med en ljusblå tävlingstopp under mörkblå kavaj, så kör på!:)
 
Vit slips och vit plastrong får användas står det, men inte att det är ett krav på vitt.

Just skrivningen ljus är verkligen öppen för tolkning. Som jag ser det är en ljusblå skjorta tillåten efterso den just är ljus. En ljust rosa/gul/grön/rutig osv osv skjorta bör också vara tillåten. Så länge du har en krage.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp