Problematisk
Trådstartare
Om man ger loppfrön, är det bäst att ge blött då? Hur långt innan kan man isåfall blanda det i övrig blötmat? Eller är det bättre att ge det med torr mat alternativt hälla över blötmaten i samband med fodring?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid kokat det innan så det blir slemmigt och sen fått svalna av för att sen blanda i fodret. Tex blanda med betfor eller lucern för att det ska smaka godare. Vissa äter inte det annars.Om man ger loppfrön, är det bäst att ge blött då? Hur långt innan kan man isåfall blanda det i övrig blötmat? Eller är det bättre att ge det med torr mat alternativt hälla över blötmaten i samband med fodring?
Om man ger loppfrön, är det bäst att ge blött då? Hur långt innan kan man isåfall blanda det i övrig blötmat? Eller är det bättre att ge det med torr mat alternativt hälla över blötmaten i samband med fodring?
Loppfrö ska alltid ges torrt om syftet är att få med sand ut. Då vill man inte att det ska bildas gelé förrän i tarmen. En del ger loppfrö för att man tycker det lugnar ner magen och då kan man blötlägga det innan det ges.
Jag har alltid kokat det innan så det blir slemmigt och sen fått svalna av för att sen blanda i fodret. Tex blanda med betfor eller lucern för att det ska smaka godare. Vissa äter inte det annars.
Ja blandar ihop orden tänkte inte på psylliumfrön, det var många år sen jag gav det men kokade iaf aldrig demBlandar du inte ihop loppfrö med linfrö ?
Loppfrö behöver varken stöpas eller blötas i förväg