Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 1!
kl
Härligt med massa kommentarer! Jag ska läsa igenom alla strax, men först mina egna tankar om kvällen:
Först var jag ngt besviken på
Yohios låt, satte sig inte direkt och kändes inte tillräckligt kraftfull! Men när han sen fick sjunga igen så växte låten markant, jag gillade det skarpt!
Linus blev min överraskning för kvällen, start röst och låten var fin! Gillade refrängen jättemycket, medans det stundtals i verserna kändes som ngt någon skrivit i lilla melodifestivalen, men gulligt!
Helenas låt var bra, en "riktig" låt med power och hon är verkligen en "riktig artist! Tyvärr jämför man ju med "My number one" och det är inte alls samma typ av låt, och det kan både vara bra och dåligt. Jag saknade den dansande Helena, men låten var bra (dock lyfte hon den som duktig artist).
Ellen blev min andra stora överraskning för kvällen! För det första har hon en fantastisk röst! Ser inte ens ut som att hon tar i, men varenda ton sitter där den ska och är stark! Låten var vacker, dock ÄR det svårt med ballader, de måste verkligen ha ngt speciellt. Men absolut en värdig finalist!
Helt rätt 4 låtar som gick vidare! Resten är knappt värda att nämna, där
Sylvester var allra allra värst! Trodde först han skämtade, rösten var hemsk och jag minns inte ens vad låten handlade om.
Elisa var en läskig blandning av Lottan Engberg och Linda Bengtzing, hua!
Estrella och M...? var bara där och uppträdde sen var det över.
Programledarna ger jag en ny chans nästa gång, de kändes lite nervösa och tafatta! Mycket skämt, men det är ju två komiker så vad ska man säga?
Mycket nöjd med kvällen!! Längtar till nästa lördag!