Mjuka, ljudtäta öronmuffar?

Vad kostar dom? Står inte på sidan du länkade tror jag, och när jag googlade så kom det bara upp sidor som står "hacked blablabla" och så spelas en låt.

Haha, jag hamnade också där nu. De kostade mellan 2-300, kommer inte ihåg riktigt. Sen har jag sett dem dyrare också, så det verkar inte vara något riktigt standardpris. Jag hade provat allt utom formgjutna, så jag är väldigt glad att de här funkar. Man kan ta isär och tvätta dem ordentligt, så de håller sig fräscha.
 
Haha, jag hamnade också där nu. De kostade mellan 2-300, kommer inte ihåg riktigt. Sen har jag sett dem dyrare också, så det verkar inte vara något riktigt standardpris. Jag hade provat allt utom formgjutna, så jag är väldigt glad att de här funkar. Man kan ta isär och tvätta dem ordentligt, så de håller sig fräscha.

Aha, okej. Värt det om det funkar men om inte så känns det lite surt.
 
Fick någon tvångstanke om att katterna skulle stoppa i sig dem om de låg löst (öronproppar tillhör typ de vanligaste sakerna som man får plocka ut ur kattmagar). Natten efter vaknade jag av att jag(!) tuggade på dem. Det var vidrigt.
:rofl:

Kan trösta dig med att jag vaknade upp en gång och hade tuggat mellanrumsknappen på min laptop i tre delar :o...
 
Jag har också försökt sova med olika typer av öronproppar, men mitt problem är att dom åker. Varenda par jag har provat! Jag sover på olika sidor och rör MIT mycket när jag sover. Hur fasen får man dem ens att sitta kvar? Tips? Lånade tråden lite :angel::p
 
Jag har också försökt sova med olika typer av öronproppar, men mitt problem är att dom åker. Varenda par jag har provat! Jag sover på olika sidor och rör MIT mycket när jag sover. Hur fasen får man dem ens att sitta kvar? Tips? Lånade tråden lite :angel::p

Samma tips igen, gå till en audionom. Det är snudd på omöjligt att tappa ett par välsittande, riktiga öronproppar.
 
Jag tjatar gärna om bra öronproppar eftersom jag dragit på mig en (som väl är väldigt lindrig) hörselskada genom att ha läckande proppar/undvika att använda dem för att de var obekväma. Jag jobbade på krogen så det var inga kanonsmällar direkt, och det behövs faktiskt inte så himla mycket för att skada öronen.

För min del har det stannat vid att jag har svårare att sortera ljud på den skadade sidan, så en konversation i en ljudlig miljö blir svår om jag har folk på fel sida. Jag kan inte heller sortera bort oönskade ljud så bra, så offentliga miljöer kan bli väldigt tröttande. Sen vet man ju aldrig hur det utvecklar sig när åldrandeprocesser sätter ner hörseln också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp