Mögelmätning? Vart vänder man sig? Till sitt försäkringsbolag?

TinyWiny

Trådstartare
Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset?

Google är inte min vän idag så jag lägger mitt hopp till bukeoraklet och tackar för svar på förhand :)

Ring försäkringsbolaget om du inte redan gjort det. Beror nog på varför möglet dykt upp om de ersätter.

Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset?

Google är inte min vän idag så jag lägger mitt hopp till bukeoraklet och tackar för svar på förhand :)

Man har en chans att få ut på försäkringen om möglet som kommit beror på skador från t.ex vitvaror, läckande rör etc.... beror möglet på utifrån kommande fukt, felkonstruktioner etc så får man vända sig till byggherren, konstruktören.... Då kan man få ut ersättning från försäkringen om man behöver anlita advokat....

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 087
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 244
Senast: julgrisen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 238
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 752
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar