Bukefalos 28 år!

Mor och dotter i samma bur?

Vilya

Trådstartare
Funderar på att ta ungar på min dotters lilla kanin. Frågan är om man kan behålla en av ungarna, antingen en hona eller hane som ska kastreras (när?) och ha ungen i samma bur.

Buren är 120*60 cm och kaninen är en liten fuchs, jag har en annan bur som är 100*50 också så det är ju inte hela världen om det inte fungerar men lilla Tingeling är så otroligt social (hon vill till och med gosa med katten) så hon skulle nog bli glad om det fungerar.
 
Sv: Mor och dotter i samma bur?

min kompis behöll en kanin hane som hon kastrerade och mamman och sonen hade de bara mysigt i sin bur. de är ju bra om de är ute kaniner att de har en kompis, då kan de hjälpa varandra att hålla värmen om vintern!
 
Sv: Mor och dotter i samma bur?

Mina honor (mor och dotter) har levt hela livet tillsammans och de kommer jättebra överens :)
 
Sv: Mor och dotter i samma bur?

Kanon! Då blir det en kull med kaninungar någon gång i september/oktober, känns ju lite roligare om man kan ha kvar en unge :banana:
 
Sv: Mor och dotter i samma bur?

Det går nästan alltid bra att ha t.ex mor och dotter ihop.
Dock så är MINIMUMmåtten för att hålla två kaniner i samma bur 0,7 kvadratmeter. Men även det är litet så jag tycker att man bör ha minst en kvadratmeter!
Och tänk på att du bör ha isär hona och unge ett tag (ca 3 veckor) när ungen är ca 10 kan du skilja på dom och sedan sätta ihop dom igen efter dessa tre veckorna. Detta för att inte ungen ska fortsätta småsnutta (dvs dia) på mamman så att hon fortsätter bilda mjölk.

:)
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: KesoNeso
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: Dopy
·
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: hundvalpen
·
Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp