Bukefalos 28 år!

Mus med blåa ögon??

Sv: Mus med blåa ögon??

Håller med, lite irriterande, vet faktiskt inte vart jag ska vända mig, men tänker på det av och till och letar på nätet.
 
Sv: Mus med blåa ögon??

Har nu mailat bilden till naturhistoriska, får återkomma när jag hör av dem.
 
Sv: Mus med blåa ögon??

Ha! Det VAR en mus! :love:

Se svar från naturhistorska:

"Hej! Du gissade rätt, det är en skogsmus (om det är större eller mindre
kan jag inte avgöra på bilden). De ska ha kolsvarta ögon, så något fel har
det varit på den. Kanske någon pigmentbrist i ögat eller att hornhinnan
släppt lite, men jag är ingen expert på ögon. Har inte själv sett nån
sådan."

och även:

"Jodå, hittar du en ny klingsbodamus får du gärna skicka in den. Skulle som sagt vara kul att se."

(jag berättade om Klingsboda Korken :angel:, när det nu är en mus får den väl heta Klingsboda Kamus? :idea: Muaja? :rofl:)

Håll tummarna att kattan fångar en till, så jag kan få namnge min egna lilla korsningsart :bump:
 
Sv: Mus med blåa ögon??

Grattis till segern, ska meddela min sambo detta:bow:
Vi får hoppas att det är en ny ras, eller ärftlig muttering, så att du hittar flera och kan gå in i historian som musnamngivare.....:rofl:
 
Sv: Mus med blåa ögon??

Musnamngivare..jodu..det vore nått det *drömmer*
..bättre än "musexpert" som han på museet :p hehe, undrar hur det går hem hos damerna på krogen? :rofl:

Nä, nu ska jag gå och rigga lägenheten med ostbitar och väcka kattan, håll tummarna för att vi får tag på en till... fast.. kanske bättre att jag riggar musburar? Blir svårt att föra arten vidare om kattrackarn käkar upp dem i parti och minut... :angel:
 
Sv: Mus med blåa ögon??

Kanske dum fråga men har ni möss inne i lägenheten eller utanför eller i stallet?
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
534
Senast: Marvin
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 857
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
25 662
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp