Mycket nytt i årets hästshow

Sv: Mycket nytt i årets hästshow

En liten undran jag har om det här...

De säger världens ryttarelit.
Men hur mycket western är det? Och hur mycket islandshäst? (finns lite ena dagen av vad jag såg på programmet). Och hur mycket av de alternativa ridstilarna?

Blir fel i mnia ögon att säga världens ryttarelit när det är så starkt baserat på dressyr och hoppning inom den engelska ridstilen.
Borde det inte stå "världens ryttarelit inom de engelska grenarna"?

De kanske anser att "de engelska grenarna drar fler tittare", klart det gör de, inte skulle jag heller boka en resa nr till stockholm från luleå, och fixa boende, bara för att se en show en dag i western eller islandshästridning.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I somras drabbades Ulf Rosengren, med ett av svensk ridsports tyngsta CV:n, av ett hjärtstopp. Nu har han beslutat att avgå som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På tisdag inleds Gothenburg Horse Show, en av världens största inomhustävlingar i ridsport. Arrangemanget möjliggörs av att drygt 350...
Svar
0
· Visningar
433
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är sista årets stockholmarnas hästshow går på Globen. Nästa år flyttar den till nya Friends Arena. Tävlingsledare Ulf Rosengren...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag är det dags för en av höjdpunkterna i årets Stockholm International Horse Show - top ten-finalen för världens högst rankade...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp