När man har blivit för fet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pga av en massa tråkiga saker går jag upp i vikt. Delvis biverkning av min medicin men också pga av annan sjukdom. Värk som gör det svårt att röra på sig. Det blir ju en ond cirkel. Ju mer jag ökar i vikt desto tyngre blir det ju att röra på sig.
Nu får jag besök från Sverige om två veckor och jag insåg att min gamla baddräkt och badrock är flera storlekar för små numera. Min släkting älskar att bada på termalbad så det ska vi förstås göra.
I mina vanliga butiker är ju utbudet av större storlekar begänsat och just nu är det inte riktigt säsong för badmode. Men jag hittade en butik som även finns på nätet. Helst vill jag ju prova men då måste jag ta mig in till stan så det vill jag helst inte. Orken räcker inte riktigt till. Så jag hoppas att det fungerar ändå. Om det är totalkatastrof med passformen så får jag väl åka till butiken men risken är väl att utbudet i butiken är begränsat jämfört med online.
 

Paketet kom och tyvärr var jag inte hemma när posten kom så grannfrun tog emot paketet. Kändes lite pinsamt att hämta ett paket som kom från en tillverkare för jättestora kläder. Badrocken var underbar! Baddräkten var bättre än jag hade hoppats. Jag valde mellan två storlekar och som tur valde jag den större och den var lagom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp