Någon som går hovslagarutbildning i Skara för tillfället???

M

malgerud

Funderar starkt på att göra något helt annat med mitt liv och funderar starkt på att söka denna utbildning. Skulle därför vilja få lite kött på benen. Är utbildningen bra och hur är den teoretiska biten upplagd???
 
Jag undrar oxå!
Jag är inne på att gå den utbildningen efter gymnasiumet.
Kul att du oxå funderar på hovslagaryrket!! :)


:-Tålamod-: :banana:
 
Jag har inte gått där själv men har hört av andra att den är bra. Har varit där och tittat lite ibland och har inget att klaga på. Men det finns nog alltid något att klaga på....
 
jag går den inte men min pojkvän gör, han tar examen till veckan. utbildningen i sig är nog väldigt bra men det är rätt svårt att komma in på den. Du får ju göra ett ansökningsprov där man får sko en häst lr liknande och sen ska man väl ha vissa praktiktimmar innan tror jag.
 
VA?
Ska man kunna sko en häst redan innan man ansöker? Jag trodde att det var det som man skulle lära sig...
 
Det låter inte rimligt, att man skall sko en häst som inträdesprov till en sko-utbildning! Du måste ha fått det om bakfoten!
 
Jag ska gå den när jag fyllt 20 eftersom det e 20 års gräns :mad: jag va inne på deras sida å de mesta e praktiskt, du läser inte så mkt teori därimot praktiserar man 1 år...
 
Jag vet. Det är 18 veckors teori på 2 år och resten är distansutbildning och praktik.
 
Jag har varit inne på denna sida många ggr men den ger ingen info om själva utbildningen. Hur den är upplagd. Bara att det är si och så många veckor etc. Jag skulle vilja ha mer kött på benen från någon med erfarenhet.

Men tack ändå ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 635
Senast: BernT
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp