Några bra övningar

nej.. skulle tro att det kan vara smått svårt, man kan ju alltid förska på något antikvariat iofs *funderar* ojdå.. så då är det kurs som gäller, ska titta runt & se om det finns några sådana här i bonnehålan min :D
 
Jätteintressanta tips och tankar, alla! Brukar klara att borsta med fel hand, både ryktborste och rotborste, att hjälpligt sitta upp fårn fel sida, men kan än, efter typ 20 år, knappt rida med spöet i vänster hand..... :smirk:

Ett tips för att upptäcke sina egna ridsnedheter, kan vara att prova andra hästar. Ofta blir man ju så van vid sin egen att man liksom glömmer bort problemet och hur det ska kännas, men om man testar en helt annan, helst med motsatta starka sidan, kan man göra intressanta upptäckter....
 
Men att rida någon annans häst kan också vara smärtsamt för själen. Jag fick rida min instruktörs Grand Prix häst och när jag tyckte att jag red på ett rakt spår gick han i öppna!!! Henes häst är yttersk välriden och lyssnar till minsta lilla hjälp
Jag tycker så fruktansvärt synd om min häst att jag är så sne...
 

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 078
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: sandrafors
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Höstens ridning startades för min del med en helgkurs i centrerad ridning. Jag har länge sneglat mot CR, läst Sally Swift för längesedan...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 002
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp