Namnändring mellannamn flygbiljett?

Capel

Trådstartare
Har bokat reguljärflyg STO-IST-BKK i höst där min mamma ska följa med.

Ringde henne och frågade TYDLIGT om hennes stavning på mellannamnet som jag vet är speciellt. Hon bokstaverade sitt namn och nu ser jag att det FATTAS en bokstav i mellannamnet på biljetten jämfört med passet! :rage: Hon har tydligen "glömt" att hon stavade med två uu! :banghead:

Hur noga är flygbolagen? Jag har bokat business class med Turkish Airlines - någon som har erfarenhet av detta?

Håller på att få ett hjärnsläpp - upptäckte det för en kort stund sedan :crazy:. Ska självklart kolla med Turkish imorgon men tänkte att kanske någon på Buke vet något om detta? :o
 
Kan bara förvarna om att Turkish är galet omständiga att ha att göra med:banghead: har väldigt dåliga erfarenheter av dem tyvärr. Kass kundtjänst, obefintliga engelskakunskaper och taskigt bemötande.
 
Har bokat reguljärflyg STO-IST-BKK i höst där min mamma ska följa med.

Ringde henne och frågade TYDLIGT om hennes stavning på mellannamnet som jag vet är speciellt. Hon bokstaverade sitt namn och nu ser jag att det FATTAS en bokstav i mellannamnet på biljetten jämfört med passet! :rage: Hon har tydligen "glömt" att hon stavade med två uu! :banghead:

Hur noga är flygbolagen? Jag har bokat business class med Turkish Airlines - någon som har erfarenhet av detta?

Håller på att få ett hjärnsläpp - upptäckte det för en kort stund sedan :crazy:. Ska självklart kolla med Turkish imorgon men tänkte att kanske någon på Buke vet något om detta? :o
Jag hade jätteproblem när vi skulle flyga till USA med Virgin från London, och jag råkat utelämna mitt mellan-namn - ett förnamn alltså. Det måste stå exakt som i passet. Nu löste det sig tack vare en hjälpsam Virgin-anställd, men hu, det var på håret! Så, kolla upp det - och checka in tidigt ifall det blir problem!
 
När jag flyger turkish har mitt mellannamn inte stått med på bosrdingkortet och på e-biljetten har de skrivit ihop förnamn och mellannamn till ett namn trots att det är ifyllt korrekt, så jag skulle gissa att det funkar ändå, men ring och kolla för säkerhets skull.
 
När jag flyger turkish har mitt mellannamn inte stått med på bosrdingkortet och på e-biljetten har de skrivit ihop förnamn och mellannamn till ett namn trots att det är ifyllt korrekt, så jag skulle gissa att det funkar ändå, men ring och kolla för säkerhets skull.
Vore ju bra om de tar bort mellannamnet för då är detta löst! :up: Men man vill ju inte stå på Arlanda och bli nekad plats :meh: Jaja, får se vad flygbolaget svarar. :nailbiting:
 
Svaret från TK var:

- Köp ny biljett så återbetalar vi biljetten.... MEN det flyget var fullbokat så det finns inga biljetter att köpa :banghead:

Svaret blev då...

- Testa att checka in men vi garanterar inte något. :meh:

Mor får alltså göra en namnjustering i höst. Får därmed stava sitt mellannamn med ett "u" from i höst.. tog ca två veckor att göra namnjustering hos Skatteverket och därefter söka nytt pass..

Hoppla....nu sparade vi sisådär SEK 12 000 på biljett som inte fanns :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp