Bukefalos 28 år!

Nån som har koll på ljudformat (alac lossless) och liknande?

ThomasM

Trådstartare
För att göra en lång historia lite kortare har jag de senaste veckorna testat lite olika högtalare med olika stereo/cd/ljudkällor hemma. Har kommit fram till att en stereo (från 1987) jag har, låter bättre än modernare och mer påkostade varianter. Allt av märket Bang & Olufsen. I alla fall...

Är nu på ljudformat och jämför Melissa Horn, främst albumet Långa Nätter (för att det låter otroligt bra på cd samt innehåller många instrument att hennes röst får stort spelrum)

Har från Itunes konverterat den (såklart köpta) cd-skivan till alac som ska vara bästa formatet för att behålla kvaliten. Har sen överfört låten till en gammal Iphone 3G som jag spelar upp via vit liten docka till 3,5mm stereopropp som är kopplad till stereon.
Ljudet blir väldigt bra men är inte alls lika varierat eller samma dimension som från cd:n.

Nån som vet hur jag ska gå vidare, är Itunes ett dåligt program att konvertera i? Filformatet borde väl hålla viss standard? Iphone 3G = gammal skit och dålig uppspelare?

Testar här först då säkert många lyssnar på musik o kanske gillar Melissa också =)

MVH Thomas
 
Sv: Nån som har koll på ljudformat (alac lossless) och liknande?

Det är med alla säkerhet utgången på iphonen som förstör för dig, den är inte av högsta kvalite, få hörlursutgångar är ju onekligen det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp