Nu blir det skyddsjakt på vargen som dödade två hästar

Nä, så det är inte säkert då som påstods. Utifrån vad jag läst så påstås det ju vara flera vargar i området som folk är rädda för och inte en ensam varg.

Enligt Länsstyrelsen som de intervjuade dagen efter det hände, tar de DNA-prov för att konstatera om det är samma varg som gjort allt. I så fall är det ju troligen inte fler än en varg i området. Antar att man tar DNA-prov på saliven i såren på bytesdjuret eller ev spillning runt om.
 
Nä, så det är inte säkert då som påstods. Utifrån vad jag läst så påstås det ju vara flera vargar i området som folk är rädda för och inte en ensam varg.
Området är stort så det kan vara fler om det inte är föockrevir, men de brukar bli skjutna rätt snabbt i de områdena, grå egen skyddsjakt på marken med hjälp av lockbete
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Två hästar dödades i en vargattack i Norrtälje på onsdagseftermiddagen. Nu rekommenderar länsstyrelsen alla djurägare i området att...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Under gårdagen blev två ponnyer dödade när de attackerades av varg norr om Norrtälje i Stockholms län.
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar tros ha dödats av varg norr om Stockholm – i en trakt där det i höstas var skyddsjakt på en varg efter flera angrepp på får.
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar har dött efter en vargattack i Norrtälje. Nu ser Länsstyrelsen över möjligheten för ny skyddsjakt. – Alla jag känner är rädda...
Svar
0
· Visningar
125
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp