Ny hobby: TRÄDGÅRD!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det bra. Men det finns så himla mycket man kan göra bättre här som ändå inte kostar skjortan!!

Ibland går jag omkring i trädgården (läs: djungeln) och försöker föreställa mig hur det skulle se ut om jag fick bestämma :D

Tok-tanten som bor här normalt (vi hyr 6 månader medan dom är utomlands) har 3 olika "växthus", det är mer som inhägnade fyrkanter där hon odlar diverse ätbara ( :confused: ) växter. Det hade ju kunnat vara bra om det inte vore för att själva inhägnet består av en blandning av rostigt hönsnät, nätdukar och halvruttna träplankor.
Varje inhägnad är ca 3x4 meter kanske och innuti då är det ingen ordning heller. Växterna växer överallt och jag kan inte skilja på vad som är växt och vad som är ogräs :cool:
Ett otroligt waste of space om ni frågar mig :devil:

Sedan finns det ett plåtskjul. Det är PROPPAT från golv till tak med jag-vet-inte-vad. Det går inte ens att gå innanför dörren eftersom det är så fullt. Rakt in på toppen av allt annat junk ligger en gräsklippare :meh:
Dessutom är det spindelnät och stora spindlar (något mindre än mina händer i storlek) i varje hörn :nailbiting:
Skjulet är vä ca 3x3 meter gissar jag - Totalt waste of space IGEN! :angel:

Sedan har vi det lilla hönshuset med tillhörande inhägnad, samma där, rostigt fult hönsnät med hål lite överallt. Deras lilla hus ser ut som ett halvt 50 år gammalt utedass... Hus+inhägnad är kanske 2x2 meter: WASTE OF SPACE (eller det är det väl inte, vi har ju 5 höns som bor där på nätterna (men vi stänger aldrig dörren till inhägnaden, dom kan gå in och ut som dom vill. Hela vår trädgård är inhägnad (med fult o-underhållet staket i olika material, träplankor, hönsnät, plåt om vartannat.
Men om det här blir mitt hus en dag så åker hönsen ut och deras inhägnad jämnas med marken.

Så runt om alla dessa inhägnader och skjul så växer det en djungel! Stora buskage, palmer, lime-träd och diverse andra småträd och buskar. Och eftersom hönsen går fritt så finns inget gräs. Dom sprätter överallt, det är bara jord, jord, jord...
Jag går omkring och tänker Väck med inhägnaderna och till att börja med minst 50% av träd och buskar!!
Jag vill jämna med marken och förbereda för och rulla ut gräsmatta över hela bakgården!!!! DET ÄR MIN DRÖM!!

Idag har jag dock gjort mitt och rensat runt poolen... Såå kul att se skillnaden!! Snälla snälla sälj det här huset till mig, jag vill rusta upp det!! :love:

FÖRE:
20170523_111818_zps1ueddivo.jpg


EFTER:
20170523_121134_zpslp3rrq3e.jpg


Jag har en bild till men inte på datorn, där jag även lagt ut Bark-chips runt planterna! :up:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp