Bukefalos 28 år!

Nyfödda valpar *bilder*

Smokey

Trådstartare
Nu har valparna äntligen tittat ut och allt gick så himla bra! Så skönt, med tanke på hur nervös jag var innan :angel:

Hon började vid 15-tiden och var klar redan 17.30, snabbt för att vara första gången! Dessutom visade hon sig vara en väldigt bra och pysslande mamma :love: Jag satt hos henne hela tiden, hon flämtade men jag märkte inte ens några värkar första gången - rätt som det var bara kom valpen... Så även om hon är trött tror jag hon fick en väldigt lätt valpning.

Det hela resulterade i 7 valpar, 3 tikar, 4 hanar. Jättepigga krabater allihop.

Här kommer lite bilder på småttingarna för den som är intresserad :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id18439380.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id18439381.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id18439382.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id18439385.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id18439383.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id18439384.html

Oj vad jag är GLAD, har längtat så och denna kullen betyder så otroligt mycket för mig, härligt att få uppleva!
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

*knapplån*

Tack :)

Det här var ju jättekul, kan sitta och beundra de små underverken i timmar :love: Man borde ju ha en kull ständigt, bara för mysfaktorn så där :angel:

Dock, när de nu föds döva och blinda, VARFÖR i helsike inte även tysta då??:crazy:

/Nybliven valpmormor som ser 8 veckors sömn ryckas bort :rofl:
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Grattis!

De är helt bedårande och ljuvliga, lyckliga du :love:

Har själv en liten på 12 veckor som är underbar.

Lycka till!
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Åh, inte visste jag att det fanns en BC här på forumet! :D
Vad heter föräldrarna? *nyfiken*

Som alla valpar är också dina ursöta* :bow:
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Det finns nog ett antal Bc.s här:)

Mamman till valparna är en import från Holland, reggad i Norge numera (jag bor och arbetar där). LP1 Nice of you to come Bye Now Leave.

Pappan är en svensk hane, LP1 LP2 LP3 LPELIT SLCH Bc Canvalla Kvick.

Historien bakom valparna är dock väldigt tråkig, det var mening att dessa hundar skulle få valpar senare. Vid löpet lyckades dock hanen klättra ut ur hundgården och ja.. tjuvparningen var ett faktum.
Valparna skulle tas bort, då tiken var lite yngre än 24 månader. En vecka efter parningen råkade vi ut för en bilolycka, där hanen omkom och tiken skadades rätt svårt. Så det blir absolut enda kullen efter min ögonsten :love::cry:

Tiken klarade sig mot alla odds och är idag snudd på återställd (har dock inte full känsel i ett bakben)- och visade sig vara dräktig. Jag tvekade en del, men beslöt att behålla kullen, då det var enda chansen. Ett beslut som jag inte ångrar ett dugg idag :)

Har du också Bc? Heter?*också nyfiken*
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Oj, vilken tragisk olycka. :( Var det din hanhund också?

Jag har ingen ren BC, utan en blandras med 80%. Är förälskad i rasen, men är glad att jag inte har en fullt så vallkrävande hund som en ren BC. :bow: Otroligt intelligenta, kloka och vänliga hundar. Min bebis heter Tuffe fö. :D Inget "vackert" kennelnamn att stoltsera med men det var det han fick heta när han föddes.
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Åhh va söta dom är :love: och synd om fadern och modern med olyckan men nu så har ju fadern gener gått igenom så..

men fyy va jag blir sugen på att skaffa en bc :p min familj hade en bc/kelpie tik i 10 korta år och jag kan säga dig det att smartare och underbarare hund får man leta efter.. efter henne så är bcn min favorit hundras och kommer föralltid vara det hehe men nu så har jag en bc/labrador/wachtel/flattcoad retriver blandras hemma hehe och hon tar upp all min tid :rofl:

men vilka underbara valpar :love:

ska du behålla nån?
 
Senast ändrad:
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Ja.. bc.s är underbara :love: Jag kommer nog aldrig skaffa mig något annat, varför köpa en annan hund som man alltid måste komplettera med med en bc :angel:;)

Näe, skämt å sido, men det är en härlig ras som ställer upp på ALLT! Inte för inte att man nu sitter här med 4 border collies och endast en australian shepherd...och tänker - prova aldrig en ny ras :rofl:

Glömde svara på:
Ja, båda föräldrarna är/var mina hundar.
 
Senast ändrad:
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Ja, det var verkligen synd på hanen, det var en helt otrolig hund som aldrig går att ersätta :cry:

Och ja, jag ska absolut behålla en valp, kanske två. Är redan dödligt förälskad i en av hanarna, så det lutar allt mer och mer och mer :love::rofl: Dock väntar jag tills man kan se personlighet etc, innan jag väljer vem som får stanna.
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Ok fy vilken lyckans ost du är :bow: skulle osså vilja ha en bc men kan tyvärr inte då jag inte vallar eller har kunskapen till det :cry:

men jag blir alltid lika glad när jag läser vad andra skriver om sina bc då jag lever genom er haha :rofl:

synd om pappan och mamman... men vallar du?
 
Sv: Nyfödda valpar *bilder*

Åh grattis till en så jämn och fin kull! Nu har du en härlig tid framför dig!:love:
Oroa dig inte för mycket över pipandet. Nyfödda valpar kan vara lite gnälliga första dygnet. Men kolla så att de inte är för kalla-då gnäller de och kryper ihop med bakbenen under sig.
Våra valpar brukar bli helt tysta några timmar efter att alla är födda förutom något enstaka "squiik" emellanåt.

Är de skrikiga efter ett dygn är det nog något som inte stämmer. Kan vara ont i magen eller som jag skrev att de är för kalla. Viktigt att tiken blir bra i magen så snart som möjligt eftersom valparna blir lösa i magen också om mamman är det för lång tid efter valpningen. På 3-4 dagar borde hon vara ok.

Jättetråkigt med pappan!

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 649
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 856
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 502
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 032
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp