Bukefalos 28 år!

OJ vilken hund, utställning o glädje

Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Åhh vad roligt - grattis!! :) :bump:

Hon är så söt! ;)
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

GRATTIS GRATTIS:banana:

Är det Stora Sthlm som gäller nu då?
Och kanske SV-08 i Göteborg? Den går väl ut nån gång i dagarna...
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Grattis!!
Sambons lillasyster har en DSG och för honom går det inte lika bra. Domarna tycker han är för vältränad.:cool: Han är med dem på deras ridturer och får muskler därefter. :d
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Grattis! Vad fin hon är, underbart uttryck! Jag jobbar på att min kära mamma ska skaffa en dsg, får nog lov att visa bilder på din Nila :)
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Är det Stora Sthlm som gäller nu då?
Och kanske SV-08 i Göteborg? Den går väl ut nån gång i dagarna...

Nej jag har inte anmält till någon av dem.. ställde mest upp som en kul grej när alla påpekar vilken fin hund jag har.

Men visst ska vi ställa fler gånger, blir nån inoff i Feb o sen i Maj är det en officiell i Sundsvall. Sen får vi se hur det blir.. (drömmer om SUCH)

Hon är ju inte så gammal så visar det sig att det går fortsatt bra så hinner vi med de stora längre fram :)
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Grattis! Vad fin hon är, underbart uttryck! Jag jobbar på att min kära mamma ska skaffa en dsg, får nog lov att visa bilder på din Nila :)

Varsågod, här är hennes album:
http://s56.photobucket.com/albums/g172/hsjodin/Starlight-Nila/

Det är en härlig ras. Tillräckligt liten för att kunna bäras o vara med överallt, men ändå stor nog att gå själv o inte vilja bäras.

Pigg, glad, alert o samarbetsvillig är ord som beskriver min tjej.
Hon har tydlig av- och påknapp :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Grattis!!
Sambons lillasyster har en DSG och för honom går det inte lika bra. Domarna tycker han är för vältränad.:cool: Han är med dem på deras ridturer och får muskler därefter. :d

Kan de vara för vältränade? Låter konstigt tycker jag..
Nilas mamma var också en riktig biff o hade muskler som få, men hon blev SUCH på 3 utställningar.

Till alla: Tack för alla grattis o fina ord. De uppskattas....
 
Senast ändrad:
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Kan de vara för vältränade? Låter konstigt tycker jag..

Nilas mamma var också en riktig biff o hade muskler som få, men hon blev SUCH på 3 utställningar.

Kanske som du säger, han har muskler och är riktigt fin i kroppen.
Har kikat på DSG på utställningar,men jag tycker de ser lite rultiga ut mot honom.. :o
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Han kanske är lite högställd? De ska ju vara ungefär 50/50 vad gäller ben o kropp från sidan + bred o djup bröstkorg. men håller med dig, vissa ser rultiga ut, speciellt när de är lite till åren.

Min blir nog väldigt grov tror jag. Men såna tikar brukar passa att paras med någon lite högställd sedan för att valparna ska bli bra. Man vill ju inte att rasen ska bli för biffig heller.

Så båda modellerna kan behövas i aveln bara resten av hunden är rastypisk, så att säga. Hoppas du förstår hur jag menar!?

Nilas mamma o pappa. Båda SUCH o mycket rastypiska.
gaiaalfta.jpg
Morris_01.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Han ser ut som mamman, pappan ser lite rultig ut.:angel:
Jag kan ärligt talat inte alls mycket om DSG så tack så jätte mycket för infon.:)
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

GRATTIS! Vad roligt att det gick så bra för er:)
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Vilken fin hund! Grattis till rosetterna!
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Tack så mycket!
Dina inlägg o tips i förra tråden var kanon. :bow:
 
Sv: OJ vilken hund, utställning o glädje

Det var så lite så, alltid roligt att kunna hjälpa :)

/ Smulis som längtar till utställningssäsongen :D
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Hej Jag är nybörjare vad gäller utställningar men jag försöker läsa mig till hur det går till på utställningar som ett komplement...
Svar
16
· Visningar
1 240
Senast: Smulis
·
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp