På lördag är det AR-träning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny tränare, det är snö, puffen är guld. Jag är stel i höfterna. Hur ska detta gå? Jag är så taggad så jag spricker! Tre dagar av nattjobb och sedan iväg på lördag!

Den senaste tiden har jag och puffen ägnat ganska mycket åt mys och frihets"dressyr" i stallgången varvat med lite bus i skogen i blandad hastighet. Min senaste ide har varit att lära honom parkera vid pallen. Har haft honom lös och tagit hjälp av ytterhjälperna och parkerat fint vid pallen, klättrat upp och gett godis på utsidan. Det tog några gånger innan han hajade men nu så! Efter två "träningar" så går det galant, stolt över min fina vän!

Jag kunde inte hålla i shoppingfingrarna heller. En ny barbackapadd är beställd från Filzsattel, en silvergrå vegansk variant i akademiskt stuk, med uppbyggt säte så mina stela höfter kanske blir glada! Dressyren har varit svår uppsuttet ett tag, jag känner mig så låst. Så min fokus under alla uteritter har varit på mina sittben, att inte tippa bäckenet framåt och följa hästens rörelser med höfterna. Ibland klarar jag av att hänga med i traven och ibland studsar jag som en pingisboll.

Och på tal om dressyr så kom tre lass grus/stenmjöl till paddocken idag, välbehövligt då den blivit väldigt ojämn. Härligt att kunna använda hela banan igen utan att behöva svänga för gropar :)

Har skissat och skissat och skissat på mitt träns jag vill göra också. Alla träns som jag vill ha är liksom inte sådär spot on! Det är så svårt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp