Peder Fredricson startar företag för kunskap och utveckling

Världsryttaren Peder Fredricson utvecklar sitt företagande och lanserar nu ett företag som ska vara plats för kunskapsdelande till ryttare som vill utmana sig själva och bli bättre. "Jag är stolt över att lansera BHOOF som ett sätt att dela med mig av mina insikter och förhoppningsvis bidra till en positiv utveckling av sporten," säger hoppryttaren i ett pressmeddelande.
 
Känns väldigt mycket Is it a bird, is it a plane.. Eller är jag helt ensam om att inte förstå vad han ska leverera? 🙈

Är det en masterclass och onlineutbildning, benskydd som (förmodligen) redan finns, raggsockor för hästar? Vad? Och vad står BHOOF för?
 
Känns väldigt mycket Is it a bird, is it a plane.. Eller är jag helt ensam om att inte förstå vad han ska leverera? 🙈

Är det en masterclass och onlineutbildning, benskydd som (förmodligen) redan finns, raggsockor för hästar? Vad? Och vad står BHOOF för?
Vet inte om du läste artikeln, men jag gjorde det och jag håller med dig. Att något "ska bli en rörelse" är för mig dessutom en sån där typisk diffus vision. Det finns många som har den ambitionen inom tech/startup, men det är svårt, väldigt svårt, att dels förena det med ett brand som har rent kommersiella intressen, och dels att skapa något som per definition är organiskt.
 
Aahh se där! Varför skrev inte du artikeln åt Ridsport? Förstod mer av tre rader av dig än av hela artikeln/intervjun.

Jag gissar ju 😛

Jag tror dom presenterar företaget medvetet kryptiskt, stora delar av hästsportsverige är ju fortfarande väldigt anti-barfota.

Men det är min teori alltså 😁.
 
Han är bara styrelseledamot. Företaget hette tidigare Startskottet och bedriver partihandel med kläder och skor. Redovisade minus 500.000SEK förra året enligt alla bolag. Intrigerna tätnar.. ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fyra svenska ryttare är på plats i Helsingfors för världscupen. I en 1,40-klass på fredagen var Peder Fredricson tvåa med 9-årige Kirlo...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så har då vårens ridtermin börjat, och det kändes roligt att få åka till stallet igen! Har haft lite meck med mina ridtider... Förra...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp