Bukefalos 28 år!

Ponny bland stor häst

linnsan

Trådstartare
Jag tycker att jag har kollat TRII nu noggrant men hittar ändå inte hur högt i klass man får tävla ponny (D) bland häst. Någon som har koll?

Tacksam för svar!
 
Sv: Ponny bland stor häst

Det ändrades väl till MSV A eller St George för några år sen? Har för mig det, kolla TR annars.
 
Sv: Ponny bland stor häst

Här finns det en d-ponny som tävlar st George, så det måste man ju få iaf. Men vet inte var "gränsen" går.
 
Sv: Ponny bland stor häst

Det tog inte ens en minut att hitta svaret ;)

TR II Mom 220:
Ponny med ryttare som under året fyller lägst 19 år, får tävla i klasser för häst i
dressyr tom Msv A-klass på regional tävling. Detta kräver licens för häst resp senior.
Ponny som på detta sätt startat i dressyrklass för häst får därefter inte starta i tävling
för ponny. Vid stadigvarande (minst 6 månader) ryttar- och/eller ägarbyte får ponny,
efter anmälan till Ridsportförbundet, åter starta i dressyrklass för ponny.
 
Sv: Ponny bland stor häst

Sånt händer ibland :laugh:
Det var så lite så, kollade ändå på det häromdagen för en annan Buke-tråd så det gick rätt kvickt att hitta.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 914
Senast: hhere
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 175
Senast: Puffindog
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 194
Senast: co-SMAD4
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 346
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp