Bukefalos 28 år!

Präst 1870?

magruder

Trådstartare
Hej Undrar om det finns någon på Buke som kan ge mig tips om var jag kan hitta vem som var präst/kyrkoherde i Ekerö församling 1870. Jag har varit i kontakt med församlingen men de kunde inte hjälpa mig.
Det här handlar om pappan till min farfar (född 1871). Jag hörde under uppväxten att han var präst/kyrkoherde i Ekerö och hade en relation med farfars mamma. Farfar står angiven i kyekoböckerna som "oäkta". Jag vet vad hon hette och var hon var uppväxt Via henne kom vårt släktnamn (Mellin). Farfars far hade ett helt annat eftrnamn, har sett det på en gravsten för cirka 60-70 åt sedan, men har glömt det. Jag skulle vara väldigt glad och tacksam för hjälp
Maggan
 
Hej Undrar om det finns någon på Buke som kan ge mig tips om var jag kan hitta vem som var präst/kyrkoherde i Ekerö församling 1870. Jag har varit i kontakt med församlingen men de kunde inte hjälpa mig.
Det här handlar om pappan till min farfar (född 1871). Jag hörde under uppväxten att han var präst/kyrkoherde i Ekerö och hade en relation med farfars mamma. Farfar står angiven i kyekoböckerna som "oäkta". Jag vet vad hon hette och var hon var uppväxt Via henne kom vårt släktnamn (Mellin). Farfars far hade ett helt annat eftrnamn, har sett det på en gravsten för cirka 60-70 åt sedan, men har glömt det. Jag skulle vara väldigt glad och tacksam för hjälp
Maggan
Du borde kunna få reda på det genom att titta i kyrkböckerna för den församlingen under den perioden. Vilka var inskrivna på prästgården vid den tiden t ex.? Alternativt ringa till svenska kyrkan. Tycker att de borde ha koll på vilka präster som tjänstgjort var...
 
Hej Undrar om det finns någon på Buke som kan ge mig tips om var jag kan hitta vem som var präst/kyrkoherde i Ekerö församling 1870. Jag har varit i kontakt med församlingen men de kunde inte hjälpa mig.
Det här handlar om pappan till min farfar (född 1871). Jag hörde under uppväxten att han var präst/kyrkoherde i Ekerö och hade en relation med farfars mamma. Farfar står angiven i kyekoböckerna som "oäkta". Jag vet vad hon hette och var hon var uppväxt Via henne kom vårt släktnamn (Mellin). Farfars far hade ett helt annat eftrnamn, har sett det på en gravsten för cirka 60-70 åt sedan, men har glömt det. Jag skulle vara väldigt glad och tacksam för hjälp
Maggan
@bettysmatte - hohoo. Har du tips?
 
Den som har utfört vigselakter i början av 1870 i Ekerö församling hade följande namnteckning:
1593350398033.png

Är just nu lite ringrostig med att läsa gammal stil så kommer inte riktigt på vad efternamnet kan vara
 
Släktforskare är fenomenala på att tyda och hitta rätt, jag har nyligen börjat och är medlem i några fb-grupper
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp