Projektanställning - vad händer vid graviditet?

reflections

Trådstartare
Vad gäller för regler? Ska försöka förklara så gott jag kan, hoppas det inte blir för rörigt.

Är idag anställd av företag A, ett konsultbolag. Har varit tillsvidareanställd sedan 2013-01, och innan dess var jag projektanställd 1 år.
Sedan 2013-05 har jag varit föräldraledig. Planen var att gå tillbaka 1 år senare, men pga av att de inte hittat något uppdrag till mig så har jag fortsatt min föräldraledighet.
Mitten på aug kommer dock lillen börja förskola och jag går tillbaka till jobb. De har fortfarande inte hittat något uppdrag, så jag blir troligen arbetslös ganska fort.

DOCK, har de inlett ett samarbete med en annan konsultfirma (B), inom samma område. Och de hade ett uppdrag som ev kunde passa mig. Om kunden godkänner mig så kommer jag bli anställd av denna konsultfirman.
Men, de kan bara erbjuda mig en projektanställning till en början med. Försökte förhandla bort den, men den kunde han inte rubba på..
Så jag har troligen att välja på att bli arbetslös eller hoppa på en projektanställning. Valet är lätt, det blir såklart projektanställningen.

Men, vi planerar samtidigt ett syskon. Försöken är i full gång.
Vad händer om jag blir gravid? Upphör projektanställningen när jag inte kan jobba med projeket eller är jag anställd tiden ut?
Vad händer om jag blir sjukskriven? Hade stora problem med foglossning förra graviditeten så är rädd att det ska bli ännu värre denna gången.


Som jag förstått det så finns det egentligen inte något som heter projektanställning, utan det är bara ett annat ord för visstidsanställning? Och då borde de inte kunnde säga upp mig bara för att jag inte kan vara kvar på projektet/uppdraget? Eller?
 
Den fasta anställning du har skall avslutas på ett eller annat sätt och du övergår till en visstid på annat företag? Företag B kan inte ta in dig på konsultbasis?
Himla knivig sits
 
Från början var det tanken, men då kunden på uppdraget bara tagit in konsulter från bolag B de senaste åren så ser vi chansen som större att jag får det om de säger att de anställer mig vid uppdrag.

Så ja, om jag får detta uppdraget så kommer min fasta tjänst på bolag A att avslutas, och jag övergår till visstid på bolag B.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp