Pure Natural, VoH eller Bravo

purity_666

Trådstartare
Det är de färskfodren jag har lätt att få tag på. Vilket skulle ni rekommendera? Det är till 2 chinese crested, en naken och en powderpuff. Jag ger 50% torrfoder och resten färskfoder.

Jag har gett VoH en månad, men tycker den nakna har fått lite fler finnar.

Pure Natural är som jag förstått det ett tilläggsfoder, men det borde väl funka om man ger 50% torrfoder då?

Bravo har jag ingen erfarenhet av alls.

Den pälsade behöver jag få upp i vikt, men har löst det med att han får större mängd mat helt enkelt. Det går sakta men säkert uppåt. Magarna är okej, det enda är hennes finnar som stör.

Eftersom det är två små hundar är det ju praktiskt om man kan köpa hamburgare/bullar. VoH köper jag bullarna.

Så ja, tankar? Helt ny i färskfoderdjungeln så VoH är det första jag testat.

Mush finns också, men har de färdigt helfoder eller har de bara sånt som man måste mixtra ihop själv?
 
Senast ändrad:
Kan det räcka att blanda med VoH taste kanske? Eftersom de ändå äter 50% torrfoder. DÅ skulle jag kunna testa lamm som ju är bra för de med hudproblem.
 
Pure natural ska finnas som både som helfoder och tilläggsfoder, testade helfodret en kort period till min chihuahua men hon var vrålhungrig hela tiden trots att hon fick mycket mer mat då än när hon har ätit andra foder (och varit mätt). När hon åt pure natural (1 år sedan kanske?) tyckte jag det var svårt att få reda på hur mycket av varje ingrediens fodret innehöll, dessutom kändes korvarna inte alls lika köttrika som typ alla andra färskfoder.

Den största tiden bushunden åt färskfoder åt hon mushs köttbullar, det är helfodret och det hon har fungerat bäst på av de färskfoder hon har testat. Nu äter hon dock bara torrfoder.
 
Mush har helfoder :)
Tror de heter Vaisto om jag inte tänker fel.

Sen kan du ju också komponera som du själv känner mellan färskfoder. De flesta hundmagar tål byten väldigt bra. Själv ger jag en oftast VoH men ibland blir det fodax, pondus, mush eller något annat.
 
Det är de färskfodren jag har lätt att få tag på. Vilket skulle ni rekommendera? Det är till 2 chinese crested, en naken och en powderpuff. Jag ger 50% torrfoder och resten färskfoder.

Jag har gett VoH en månad, men tycker den nakna har fått lite fler finnar.

Pure Natural är som jag förstått det ett tilläggsfoder, men det borde väl funka om man ger 50% torrfoder då?

Bravo har jag ingen erfarenhet av alls.

Den pälsade behöver jag få upp i vikt, men har löst det med att han får större mängd mat helt enkelt. Det går sakta men säkert uppåt. Magarna är okej, det enda är hennes finnar som stör.

Eftersom det är två små hundar är det ju praktiskt om man kan köpa hamburgare/bullar. VoH köper jag bullarna.

Så ja, tankar? Helt ny i färskfoderdjungeln så VoH är det första jag testat.

Mush finns också, men har de färdigt helfoder eller har de bara sånt som man måste mixtra ihop själv?


Jag ger Bravo Lamm. Är mycket uppskattat här hemma, och fungerar toppen.
 
Det är de färskfodren jag har lätt att få tag på. Vilket skulle ni rekommendera? Det är till 2 chinese crested, en naken och en powderpuff. Jag ger 50% torrfoder och resten färskfoder.

Jag har gett VoH en månad, men tycker den nakna har fått lite fler finnar.

Pure Natural är som jag förstått det ett tilläggsfoder, men det borde väl funka om man ger 50% torrfoder då?

Bravo har jag ingen erfarenhet av alls.

Den pälsade behöver jag få upp i vikt, men har löst det med att han får större mängd mat helt enkelt. Det går sakta men säkert uppåt. Magarna är okej, det enda är hennes finnar som stör.

Eftersom det är två små hundar är det ju praktiskt om man kan köpa hamburgare/bullar. VoH köper jag bullarna.

Så ja, tankar? Helt ny i färskfoderdjungeln så VoH är det första jag testat.

Mush finns också, men har de färdigt helfoder eller har de bara sånt som man måste mixtra ihop själv?

Inget råd ang fodret men jag köper 5 kg korvar frysta mer färskfoder, tinar då pass att det går att skära upp korven och paketera om med sked/gaffel. Portioner upp önskad mängd i påsar, platta till och in i frysen. Funkat riktigt bra :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp