Bukefalos 28 år!

Rättegång om smitning och rattfylla

(Ridsport)
Rättegången mot mannen, som är i 60-årsåldern, hölls i Hudiksvalls tingsrätt under tisdagen. Han anklagas för att ha kört på en häst och sedan smitit från platsen. Hästen fick avlivas efter olyckan.

Läs mer...
 
Sv: Rättegång om smitning och rattfylla

Vilken jävla idiot!

Först sätter han sig i bilen efter att ha druckit, sen kör han på en häst, smiter från olycksplatsen och nu vill han bli friad från straff! :eek::eek::eek: Jag tappar tron på mänskligheten.
 
Sv: Rättegång om smitning och rattfylla

Vilken idiot!
Friad..? Nej,det ska han inte bli.
Fast straffet blir väl så lågt att han skulle göra om det i fall han var "tvungen".
 
Sv: Rättegång om smitning och rattfylla

Skulle vara totalt sjukt om han kommer undan med en så dålig ursäkt.
Han hade ingen anledning att sätta sig i bilen, han hade bara behövt ringa en ambulans alternativt taxi, så hade han kommit till sjukhuset utan att behöva sätta sig i bilen och riskera livet på både folk och fä.
Så för min del hoppas jag att han åker dit ordentligt, och rattfylla brukar ju faktiskt dömas relativt hårt, och det var bara ren tur för hans del att det var en häst som fick sätta livet till inte ett litet barn.

/Camilla
 
Sv: Rättegång om smitning och rattfylla

kl

Kan man ens köra med en axel ur led? Tycker historien låter uppdiktad på mer än ett vis. Om man dels har druckit, dels trillar och slår axeln ur led så krävs det ju inget större geni för att fatta att man inte är körduglig.
 
Sv: Rättegång om smitning och rattfylla

Herregud hur korkat kan det bli?! :confused: :mad:

Man kan alltså både köra full och köra ihjäl tamdjur (kanske människor också är ok?) och komma undan om man hävdar att man ska till sjukhus??? :confused:
För något som inte ens är dödligt! Och ja, jag har haft en luxation, inget man dör av! Om det är panik till sjukhuset är det väl bara att ringa ambulans, taxi eller någon bekant?
Fö så gick jag flera km med min luxation, helt klart så kunde den träskallen väntat tills han nyktrade till innan han satte sig i bilen!

Herregud man blir ju mörkrädd av sådana domar!!! :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under tisdagen hölls rättegången mot den kända lärling som stått anklagad att ha misshandlat en kollega i ett av landets större...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tingsrätten i Växjö höll i går rättegången mot den misstänkta tidelags-mannen. Mannen från en ort i Ljungby kommun står åtalad för brott...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I morgon onsdag inleds rättegången mot den man i 70-årsåldern som är misstänkt för att ha haft sex med en häst. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På tisdag presenteras det svenska dressyrlaget till EM i Göteborg. Stortävlingarna i Aachen är sista testet innan truppen spikas – då...
Svar
0
· Visningar
953
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp