Bukefalos 28 år!

Reklamationsrätt på utfört arbete

Sofie.S

Trådstartare
Jag läste att man enligt konsumentlagen har tio års reklamationsrätt och funderar över huruvida det fungerar i praktiken.

2013 panelade förra ägaren om huset via hantverkare, kvitto finns kvar.
Nu har vi upptäckt att panelen har släppt och rest sig, vi har försökt att spika i panelen men materialet har svält och går inte att ”rädda”. Panelen kommer behöva bytas ut pga detta för att undvika risk för mögel innanför panelen.
Grannhuset panelade om samma parti samma år med en annan firma (samma typ av panel) men den hantverkaren satte spikar med tätare intervaller och deras panel ser i stor sett nygjord fortfarande.
Kan vi komma vidare med det här ärendet på något vis? Jag skulle vilja hävda att jobbet inte är yrkesmässigt korrekt utfört.
Hantverkaren har inte kvar sin firma idag.
 
Jag läste att man enligt konsumentlagen har tio års reklamationsrätt och funderar över huruvida det fungerar i praktiken.

2013 panelade förra ägaren om huset via hantverkare, kvitto finns kvar.
Nu har vi upptäckt att panelen har släppt och rest sig, vi har försökt att spika i panelen men materialet har svält och går inte att ”rädda”. Panelen kommer behöva bytas ut pga detta för att undvika risk för mögel innanför panelen.
Grannhuset panelade om samma parti samma år med en annan firma (samma typ av panel) men den hantverkaren satte spikar med tätare intervaller och deras panel ser i stor sett nygjord fortfarande.
Kan vi komma vidare med det här ärendet på något vis? Jag skulle vilja hävda att jobbet inte är yrkesmässigt korrekt utfört.
Hantverkaren har inte kvar sin firma idag.
Men vem ska du reklamera till om firman inte finns kvar?

Fy så trist när det blir så här.... :(
 
Om firman inte finns kvar tror jag inte det går att reklamera, det finns ju ingen att reklamera till.

Tyvärr tror jag att ni kommer få bekosta omläggning av panelen utan någon kompensation eller liknande om inte den nya firman ni anlitar känner sig godhjärtade och kan erbjuda lite rabatt.
 
Men vem ska du reklamera till om firman inte finns kvar?

Fy så trist när det blir så här.... :(
Ja det är väl det som är kruxet. Tänkte om det fanns något sätt att få hjälp ändå. Det känns så himla tråkigt särskilt med tanke på hur fin grannens panel är..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp