Bukefalos 28 år!

Ridhästgalopp

the_connemara

Trådstartare
Eller kanske snarare ponnygalopp i mitt fall :D

Jag hade velat testa/träna på en galoppbana, gärna under uppsikt. Men det verkar inte vara så många ställen förutom Jägersro i Malmö, Täby i sthlm och något i Gbg? Jag bor inte riktigt på något av ställena utan snarare mitt i Halland (utan intresse av att åka ända till Gbg). Finns det inte mindre galoppbanor? Helst då med något intresse av ridhästar och inte enbart galoppörer ;)

Att bara rida på en galoppbana kan jag göra relativt enkelt men jag hade gärna fått lite input på konditionsträning (av en trött, 156 cms stor ponny :D) och sitsträning (till en obalanserad ryttare :angel:). Men det finns kanske inte så mycket sådant?

Vanligtvis har jag ju mina ordinarie tränare i hopp/dressyr/terräng men det hade vart kul att få lite andra infallsvinklar.

RJ kommer väl tipsa om teamchasing och liknande tips är välkommet, bara det är inom rimligt avstånd (innan hästkraken blir skåning på riktigt, med nära till allt :devil:)
 
Sv: Ridhästgalopp

Tack för tipset :) Men det är tyvärr lika långt/lite längre än till gbg, typ 13 mil =/
 
Sv: Ridhästgalopp

Alltså, när man hinner klämma in typ max 5-10 dressyr/hoppträningar per ÅR, så nja :angel: I ett annat stadie i livet (typ med körkort, inte bo på 3 ställen och veckopendla 20 mil enkel resa samt leva på helgjobb så :angel:), då hade det vart värt det bara för att testa :D Men eg är jag ännu mer ute efter lite återkommande träning om det känns som rätt typ av träning. Helt enkelt hjälp med konditionsträningen och hur jag ska rida bättre :)

Men vi ska bli skåningar på heltid minsann jag och hästen, då jäklar :D Hoppas det blir så snaaaaaarat.
 
Sv: Ridhästgalopp

Hej!
Var i halland bor du? Jag är mest i Mellerud för tillfället. Men är hemma i Tvååker då och då. Kan hjälpa dig med grunderna om du känner intresse för det.
Finns några banor i Kungsbacka annars och en i Plönninge. Men för den grundläggande sitsträningen räcker ett ridhus eller en paddock långt. Titta gärna på "prova på galopp" kurserna i Strömsholm i sommar med...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp