Ridklädder isynerhet byxor

L

leijon

Nu är jag så invinerligt tröt på att laga ridbyxor i grenen......:devil::devil::devil::devil:
Jag har köpt jag vet inte hur många ridbyxor i olika modeller och märken till min 16:åring men dom håller inte redan som 12-13åring fick vi köpa damstolek hon är 158cm ca. 56kg borde kunna ha centilong....:confused: men dom är gjorda för tjejer som rider små små smala hästar.... När hon hade130cl. på vanliga byxor köpte jag 160cl. men dom höll inte. :mad:Nu köper vi 38-40 för dom är lite störe runt "höfter" och ljumskar vilket behövs när man sitter på en häst. man sitter ju knapast med benen ihop!!!!
Sen har vi de "nya" låga modet hon har redan insett att de inte går att rida i byxor som glider ner över rumpan.

min tanke är -är detta inte en "arbetsbyxa" ska man bara vara snygg i dom.
Jag har provat skinnskodda helsodda ja alla varianter och prisklasser alla är lika DÅLIGA. är de fler som har samma problem eller är jag ensam:cry:
 
Sv: Ridklädder isynerhet byxor

Känner igen detta med ridbyxor som går sönder i grenen.. :crazy:Det gör mina alltid, men då brukar det bero på att jag har för stora..

Numer ser jag oxå till att dra upp de ordentligt och ha skärp så påfrestningen på tyget i grenen inte blir så stort när man sitter på hästen. :laugh:

Kanske det som e problemet, att dom är för stora och sitter för långt ner?
 
Sv: Ridklädder isynerhet byxor

Av bla den anledningen så köper jag numera alltid helskodda pikeur. De passar min kropp och är gjorda för att användas och håller i en halv evighet för mig.
 
Sv: Ridklädder isynerhet byxor

Har haft det problemet med billiga ridbyxor (hööks, Horze, MH mfl) men aldrig med det lite dyrare märkena, Pikeur (vet att det tjatas om dem men det är faktiskt bäst) håller länge och blir inte urtvättade i första taget. Har inte helskodda och har rätt feta lår så min brallor tänjs en del när jag rider men det är inte ens noppriga på insidan (till skillnad från billigare byxor). Annars är Cavallo väldigt bra, fast jag tror att många av deras byxor tom är lite dyrare än Pikeur men de håller! Euro Star har jag hört mkt gott om men har inga själv, de kan du hitta för runt 900-1000:- Pikeur ligger på ca 1500:- Mkt pengar men det lönar sig i längden. Hoppas du hittar ett par vettiga byxor till tösen :)
 
Sv: Ridklädder isynerhet byxor

Jag har faktist aldrig varit med om att ridbyxor spruckit i grenen, varken billiga eller rejälare märken, trots många ridturer ;) Kanske sitter de helt enkelt för långt ner? De måste verkligen sitta uppe, som ett par trosor typ :p
 
Sv: Ridklädder isynerhet byxor

Jag känner igen detta. Själv är jag kort, har rumpa, höfter och vader och har haft svårt att hitta ridbyxor som passar och som HÅLLER :mad:
När man har en begränsad plånbok vill man inte köpa ridbyxor stup i kvarten då dom inte håller och det blir dyrt i längden. Dock har jag ärvt min mammas pikeur-ridbyxor som är 18 år gamla och dom ser fortfarande nya ut, har köpt två par som jag har haft i ett x-antal år nu och kommer aldrig att byta till något annat märke igen.
 
Sv: Ridklädder isynerhet byxor

har aldrig haft det problemet, inte heller att mina lägra brallor sitter på halva röven, på med ett bälte o dra upp dem så de sitter ordentligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp