Bukefalos 28 år!

rolig upptäckt

MinIan

Trådstartare
Startade upp mitt 52liters som jag tänkte använda som yngelkar och karantän när det väl skulle behövas.

så jag känner en person som har en stackars neontetra som jag skulle få ta över, så därför startade jag upp det här ganska på en gång, varit igång nu en vecka.
för att se så fisken inte har någon sjukdom innan jag sammanför den med resten, men jag hann aldrig få hem neonen då jag upptäckte igår att det var 6st yngel där i!

då blir jag så :eek:
vart kommer dom ifrån?

en tanke är att det följde med lite grus ifrån mitt andra akvarium som jag har zebrafiskar och neontetror i som sprider rom i mängder, att det kan vara någon av dom?
men jag tycker det är så konstigt, för gruset från det andra akvariet var med ifrån första början då det nästan var 100% kranvatten, överlever rom sådant?

nä, jag tycker det är väldigt konstigt, men roligt :) ska bli intressant att se vad det blir för fiskar ;)
hoppas dom överlever.

tips och trix för att öka deras chanser att överleva? :)

en sak till, jag tror inte det är zebrafiskar, för ynglen är ljusa, zebraynglet jag hade förut var mer svart,
men neontetror säger alla är svåra att odla.. så ja?
 
Senast ändrad:
Sv: rolig upptäckt

Ja, det är från sanden. Inte helt ovanligt, men kul. Hade rommen varit kvar i ursprungsakvariet hade den blivit uppäten.
 
Sv: rolig upptäckt

jo, jag misstänkte nästan det, ska bli spännande, dom äter flitigt iaf :D så jag tror dom kommer klara sig ^^
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp