Skillnad på sporrmodeller?

MiniLi

Trådstartare
Jag behöver köpa nya sporrar då det blivit ngn liten kant på mina rundade, är rädd att de ska bli vassa. Vill ha ett par rundade sprengersporrar kring 30-35 mm utan gummi.

Är det ngn som kan uttala sig om skillnaden mellan dessa modeller?
80FF67D9-CCFA-41EB-AEE6-73D110DA77A8.jpeg

Jag ser ju såklart att själva ”kulan” inte är likadan, men undrar mest kring material/utformning. Balkenholsporren (överst) är ju rätt mkt dyrare, värd sitt pris? Om jag fattat rätt är den i ett tyngre material och ska sitta extra stadigt på foten?
Hur stor skillnad är det?
 
Jag behöver köpa nya sporrar då det blivit ngn liten kant på mina rundade, är rädd att de ska bli vassa. Vill ha ett par rundade sprengersporrar kring 30-35 mm utan gummi.

Är det ngn som kan uttala sig om skillnaden mellan dessa modeller?
Visa bifogad fil 116234
Jag ser ju såklart att själva ”kulan” inte är likadan, men undrar mest kring material/utformning. Balkenholsporren (överst) är ju rätt mkt dyrare, värd sitt pris? Om jag fattat rätt är den i ett tyngre material och ska sitta extra stadigt på foten?
Hur stor skillnad är det?
Det är ganska stor skillnad i kvalitén. Balkenholsporren är en investering och skulle nog våga säga att den aldrig kommer riskera bli vass. Jag har en modell liknande Balkenhol men från Stübben som är lite billigare men verkligen fantastisk kvalitet.

Screenshot_20230408_173212_Samsung Internet.jpg
 
Det är ganska stor skillnad i kvalitén. Balkenholsporren är en investering och skulle nog våga säga att den aldrig kommer riskera bli vass. Jag har en modell liknande Balkenhol men från Stübben som är lite billigare men verkligen fantastisk kvalitet.

Visa bifogad fil 116317
Ah kanske skulle satsat på den då. Blev otålig och beställde den andra🤪
Hittade balkenhol till bättre pris men den andra var ändå hälften av pengarna..

Jaja, framtida grej kanske👍
 
Balkenhol är som sagt tyngre, känns mer massiv, sen är den ju mer guldig i färgen också, om en inte gillar det. Jag köpte ett par begagnat för typ sex år sen, och de ser verkligen exakt likadana ut trots användning iaf en dag i veckan sen dess. Och trissan snurrar som den ska trots brist på rengöring annat än att torka av och putsa innan tävling.
 

Liknande trådar

Utrustning Nej, jag menar inte vända det upp o ned ;) Utan att lägga leden på andra hållet, dvs ha vänster bettring på höger sida. Har ni testat...
Svar
13
· Visningar
2 628
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp