Asa_S

Trådstartare
Det är alltid samma känsla av förvåning som kommer över mig (fast i morgonstressen skulle jag nog ge det ett annat ord ;)) när skolan börjar. Frukt är anskaffad, ryggorna är återfunna, de flesta av barnens kläder lyckas faktiskt fortfarande vara framplockade på morgonen, müsli och fil inköpt och marmelad ej förnyad. Busstidtabellen dubbelkollad och info från skolan lusläst.

Det låter väl rätt bra, va? MEN då uppstår ett helt annat problem, nämligen att jag själv plötsligt upptäcker att jag inte har några kläder. I morse kom jag till slutsatsen att det där trollet som äter sockar faktiskt hos oss äter upp mina kläder. Jag har flera toppar som jag inte har sett till alls sedan tidigt i höstas och jag förstår faktiskt inte hur det går till. Mobiltelefonen var också mystiskt försvunnen så jag fick åka telefonlös. Så medan barnen är färdiga och sitter i bilen och väntar så ägnar jag 5 minuter i tvättstugan på övertid vilt slitande i klädhögar för att till slut falla till föga och åka till jobbet i linne i strilande regn och 11 plusgrader.

Hur har er första skoldag varit, ur föräldraperspektiv?
 
Sv: Skolstart

Riktigt lugn faktiskt! :D Jag hade fördelen av att dottern var och shoppade kläder med sin moster i helgen för att ha idag. Det var dotterns födelsedagspresent nämligen, jag bestämde mig för att skjutsa och kunde alltså sova en timme längre än om hon skulle ha åkt skolbuss (helt sjukt egentligen) och väl på skolan talade hon om att jag kunde åka för hon klarade sig själv! :cry::D Min stora tjej som började tvåan idag!

Ryggsäcken var oxå nyinköpt och hängt och väntat sedan ett par veckor, frukten kom jag ihåg igår när jag handlade! :idea::D
 
Sv: Skolstart

Min första dag är i morgon. Kommer hem i natt 01.30 och ska vara på skolan 07.45 för att vara med dottern första dagen på förskoleklassen. I morses vaknade de små halv sju så jag är redan så trött att jag snart ramlar ihop. Min man jobbar dagtid och kan inte ta ledigt, men min mamma är hemma i morgon förmiddag och passar minstingen - tack och lov!!!
Sen hinner jag hem, fixa lillen för att lämna på dagis och sedan iväg till jobbet igen... :crazy: Längtar till fredag då jag är ledig eller ännu hellre lördag då maken är ledig så att jag kan få sova ut i gästrummet!!!!

Min egen klädsel orkar jag inte ens fundera över. Hoppas bara på att det finns nån annan mamma som ser ännu värre ut ;) Dottern har fått nya kläder och jag hoppas att det fortfarande finns något av det som är rent :crazy:
Tycker inte det var länge sen hon var bebis...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp