Bukefalos 28 år!

Snabba råd önskas ang hund som pinkar inne

kisse

Trådstartare
Är hundvakt sedan 2 veckor. Det har gått hyfsat men jag äf rätt säker på att han inte trivs hos oss. Kortfattat: första kvällen kissade han inne två gånger. Ok tänkte vi, han markerar o känner sig inte hemma. sen gick det bra förutom att han morrade åt vår gamla tik o försökte ta hennes mat, vilket hon inte gick med på. Fick "akut" ta bort henne, visste att hon var dålig (juvertumör) men trodde hon skulle hänga med ett tag till, men hon blev snabbt sämre. Som ensamhund funkar han inte alla. I lördags var han själv hemma knappt 3 timmar, pinkade inne 4 gånger o klöste stora revor i ytterdörren. Sen dess har han inte varit själv. Så idag var jag ute 10 min, varpå han kissade inne 3 gånger, på en säng, en soffa o en annan tygmöbel. Jag börjar fan gråta. Ägarna kommer hem imorgon så då slipper jag ju honom, MEN min lilltjej ska till läkaren o för undersökning idag (njursjukdom). Om jag avbilar så kommer jag inte få någon ny tid på säkert 2-3 månader, så lång tid tog det iaf sist jag avbokade pga sjukdom...

Har ju eget stall, men han ylar som en tok där. Vare sig jag är där eller om jag går ut 2 min för att ta in hö. Maken kan inte komma hem, vågar inte ha honom med i bilen, dels är det kallt, dels vet jag inte om han pinkar där, el om han gnager sönder sätena (han smågnager på sin bädd). Kan man lämna en hund i stallet trots att han kommer yla? Vad säger djurskyddslagen? Han kommer isf vara själv där Max 2 timmar, mina stora barn kan ju ts in honom i huset när de kommer hem... Vad säger ni? Vad skulle ni ha gjort. Han är ju stressad o mår uppenbarligen inte bra, skitsynd om hunden, men de sa aldrig att han kunde bli så här?!?

Hade problemen visat sig på riktigt tidigare än i lördags hade jag givetvis försökt få tag på ägarna o försökt hitta en annan lösning men då tänkte jag att det ju bara var 3 nätter kvar. Nu orkar jag inte mer, trots att det bara är en natt kvar... (jo just det, han ylar på nätterna också...)
 
Sv: Snabba råd önskas ang hund som pinkar inne

Jag tycker absolut du kan sätta honom i stallet sålänge, lägg dit en bra bädd så klarar han sig. Fan vad jobbigt du fått det :(
Köp ett sånt kisskydd för hanar att ha på inne sen, tills du slipper honom. Det eller ta ett bandage och linda runt magen/snoppen när han är inne.

Och prata med ägarna, i ett sånt här läge kan det vara svårt att avgöra om hunden är sjuk eller om det bara är stress...
 
Sv: Snabba råd önskas ang hund som pinkar inne

Tack för ditt svar! En av inackorderingarna tog hand om honom i stallet. Enda gången han inte ylade var när de var ute o gick. Han satt tom bredvid henne på stallplan o ylade. Känns som att han mår dåligt. Nu ligger han viz mina fötter o är lugn, iaf till synes lugn, han är tyst o varken vandrar eller flåsar. Imorgon får han komma hem till sin vanliga flock människor, hoppas verkligen att han "bara" varit stressad, svårt att tyda en hund som jag bara träffat ett par minuter åt gången kanske fem gånger... Jag mår verkligen dåligt när han sätter igång. Både för hans skull o min egen... :(

Tack igen!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
826
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 416
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 214
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 992
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp