Bukefalos 28 år!

Stackars tuggade Höna!!

T

Ti_Ti

Nu känner jag mig som en riktig djurplågare men vet inte vad jag ska göra. :cry:
När jag kom hem idag så hade en av hönorna lyckats rymma trots ordentligt nät med tak över gården.
Såg inte att hon var ute utan släppte ut hundarna som försvann bakom stallet som vanligt, tills det blev knäpptyst från dem en stund och sedan gav den ena hunden ifrån sig ett tjut som jag bara hör när ena settern har plockat en mullvad. :crazy:
Tar grepen i tron att jag ska slänga nåt med fyra ben och päls men får en sån chock :eek: när den ena kommer med svansen i vädret och hönan i munnen :eek: .

Hon har ett ordentligt jack i nacken, stort köttsår ( en femkrona) på bröstet så köttet syns, knappt några fjädrar kvar och full med jord.
dessutom känns det som om strupen har buktat sig utåt.
denna stackare hade jag inte hjärta att slå ihjäl utan ligger nu nerbäddad i en låda i varma sadelkammaren och lever med nöd och näppe.

Hur mycket lider en höna, när går gränsen för att jag plågar stackaren?
Är det mer humant att be grannen göra nåt eller finns det nåt mer jag kan göra för henne?
Hennes sår är tvättade och sprayade med navelsträngsspray för lamm. :o :D Var det jag hittade i paniken. :o

Ti_Ti
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Jag skulle nog inte heller haft hjärta att ta bort den :cry:
Men har den väldigt ont så den inte kan gå och så då?
För om den för övrigt om man bort räknar från såren mår bra så tycker jag att man ska försöka "rädda" den.



Ti_Ti skrev:
Nu känner jag mig som en riktig djurplågare men vet inte vad jag ska göra. :cry:
När jag kom hem idag så hade en av hönorna lyckats rymma trots ordentligt nät med tak över gården.
Såg inte att hon var ute utan släppte ut hundarna som försvann bakom stallet som vanligt, tills det blev knäpptyst från dem en stund och sedan gav den ena hunden ifrån sig ett tjut som jag bara hör när ena settern har plockat en mullvad. :crazy:
Tar grepen i tron att jag ska slänga nåt med fyra ben och päls men får en sån chock :eek: när den ena kommer med svansen i vädret och hönan i munnen :eek: .

Hon har ett ordentligt jack i nacken, stort köttsår ( en femkrona) på bröstet så köttet syns, knappt några fjädrar kvar och full med jord.
dessutom känns det som om strupen har buktat sig utåt.
denna stackare hade jag inte hjärta att slå ihjäl utan ligger nu nerbäddad i en låda i varma sadelkammaren och lever med nöd och näppe.

Hur mycket lider en höna, när går gränsen för att jag plågar stackaren?
Är det mer humant att be grannen göra nåt eller finns det nåt mer jag kan göra för henne?
Hennes sår är tvättade och sprayade med navelsträngsspray för lamm. :o :D Var det jag hittade i paniken. :o

Ti_Ti
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Nej, hon går inte utan just nu ligger bara , tror hon är så chockad men hon kan röra benen.
Ligger lite på sidan och ena vingen hänger lite märkligt.

Ti_Ti
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Snälla, antingen åk till veterinären, eller ta bort henne! :crazy:
Det låter inte så bra. Nacken i knepig vinkel, vingen som hänger och att hon inte reser sig upp.
Jag tycker att det låter som att du plågar henne för att du själv tycker att situationen är jobbig. För ont, det har hon garanterat efter den behandlingen. (av hunden alltså...)
Och jag vet att det är jobbigt..... :cry:

Häls. Embla
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Bättre att inte lida alls och vara död än att ligga och lida för någon annas skull.. Förstår ju självklart att det är lättare sagt än gjort, men tänk en extra gång.. är det verkligen snäll.? :crazy:
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Att behålla henne är bara elakt. Att behålla henne utan att anlita veterinär är brottsligt!!!
PL
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Men snälla, menar du att du tar dig tid att sitta på ett disskusionforum istället för att konsultera din veterinär eller gå till grannen och nacka den ?
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Snälla...ta bort henne!
Hon verkar ju inte vara hel. Hon måste ju lida!
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Tack till er alla.
Hon blev avlivad igår kväll, det var nog det värsta jag gjort men när hon försökte svälja utan att kunna så blev det yxan.
Blev bara fullständugt panikslagen när det hände men man klarar nog mer än vad man tror.

Ti_Ti
 
Sv: Stackars tuggade Höna!!

Bra att du tog bort henne :bow: Tyvärr kan jag tala om att det blir inte lättare att ta bort hönor som är sjuka eller skadade, jag har haft höns i 10 år och det trillar alltid en tår när en av mina vänner måste "flyga" till livet efter detta :cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp