Bukefalos 28 år!

Sto som jagar hingst

Sv: Sto som jagar hingst

Vanligt och vanligt. Ja det skulle jag nog säga.

Är det meningen att stoet ska betäckas? Då hade jag tagit ut henne om hon inte brunstar. Annars riskerar ni att hingsten får skador.
 
Sv: Sto som jagar hingst

Skulle säga att det är ett sto som inte är brunstigt och en hingst som inte fattar det.
 
Sv: Sto som jagar hingst

*kl*

Eller så har stoet en 'gulkropp' som sitter fast och då reagerar hingsten så, det är deras 'lösning' på problemet att stressa upp märrarna så det lossnar och betäckning senare kan ske.

Dock inget att rekomendera utan bättre med en vet. koll och hjälp den vägen, skaderisken är för sto, både för hingst och sto om de ska hålla på å springa och klättra och slå osv.
 
Sv: Sto som jagar hingst

vi har våran avelshingst tillsamans med stona i hagen dom jagar hingsten lite men inte farligt även fasst han har betäckt . dom brukar jaga han lite precis efter han har betäkt dom sen slutar dom .vet inte varför dom gör så men tror det är hellt naturligt alla våra ston vi har hafft tillsamans med han gör så.
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 204
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 779
Senast: cirkus
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 280
  • Artikel
Hästnyheter På lördag är det dags STL-tävlingar i Bollnäs. Under dagen avgörs också Sto-SM för kallblod där Stjärnblomster jagar tredje raka segern...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp