Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pyssel. Alltså inte allt pyssel, men ibland dyker det upp små videos i mitt flöde på hur-man-gör-en-skitful-sak-på-ett-jävligt-omständigt-sätt-där-materialet-kostar-mer-än-att-köpa-det-färdigt. Blir provocerad både av hur omständigt det verkar vara, hur fult det blir och hur mycket tid folk har till att typ göra adventsstjärnor av typ toarullar och konfetti?!?!? Och innan nån bah ”men jag brukar faktiskt göra små Halloween-pumpor av clementiner” så JA JAG VET ATT DEN HÄR FRUSTRATIONEN ÄR HELT ORIMLIGT OCH LIGGER HELT PÅ MIG.
Slut på meddelande.
Ooh, jag tror att jag har ett störningsmoment som är liksom motsatsen till detta:
När man bakar med ingredienser som redan är färdiga kakor/sötsaker. Som man dessutom tar sönder! Det känns så bakvänt och liksom meningslöst för mig och jag blir sur och grinig. Dessutom känns det som ett US-amerikanskt fenomen vilket gör att jag klassar det som ett lite typiskt amerikanskt resursslöseri, samtidigt som det paradoxalt nog blir en sån onödig Bear Grylls-approach till bakning. Har man redan kakor så äter man väl dem, och varför har man inga riktiga, hederliga ingredienser? Liksom, om du har slut på mjöl kan du ju bara säga det och gå och köpa lite. Är det något nybyggartänk?
Men jag tror egentligen mest det stör mitt ordningssinne.
Vart och vartannat recept börjar med att man ska banka sönder en massa Oreos, eller ännu värre, gröpa ur den där sabla fyllningen och mixa den till någon annan fyllning. Varför gör man inte en god fyllning från början, på vanliga ingredienser? Och om man faktiskt gillar Oreos så mycket, varför kan man inte bara äta Oreos.
Att använda söndersmulade Digestivekex som cheesecakebotten är precis på gränsen, men jag har insett att jag måste acceptera det om jag ska vistas bland folk. Och ja, jag är en hycklare, för ett år gjorde jag jultryfflar på ett recept som började med att man skulle banka sönder en massa Marianne, och de blev jättegoda
Du och jag @Nytant!Ooh, jag tror att jag har ett störningsmoment som är liksom motsatsen till detta:
När man bakar med ingredienser som redan är färdiga kakor/sötsaker. Som man dessutom tar sönder! Det känns så bakvänt och liksom meningslöst för mig och jag blir sur och grinig. Dessutom känns det som ett US-amerikanskt fenomen vilket gör att jag klassar det som ett lite typiskt amerikanskt resursslöseri, samtidigt som det paradoxalt nog blir en sån onödig Bear Grylls-approach till bakning. Har man redan kakor så äter man väl dem, och varför har man inga riktiga, hederliga ingredienser? Liksom, om du har slut på mjöl kan du ju bara säga det och gå och köpa lite. Är det något nybyggartänk?
Vart och vartannat recept börjar med att man ska banka sönder en massa Oreos, eller ännu värre, gröpa ur den där sabla fyllningen och mixa den till någon annan fyllning. Varför gör man inte en god fyllning från början, på vanliga ingredienser? Och om man faktiskt gillar Oreos så mycket, varför kan man inte bara äta Oreos.
Att använda söndersmulade Digestivekex som cheesecakebotten är precis på gränsen, men jag har insett att jag måste acceptera det om jag ska vistas bland folk.
Du och jag @Nytant!
Det är så vidrigt på alla sätt. Mitt värsta är silltårta. Smula kavring, blanda med smält smör och tryck ut i en form alltså det måste gå att anmäla detta nånstans.
Jag tänker att det är okej om en katt fyller år. Men annarsAlltså jag har ingen aning om vad det här är men bara ordet silltårta gör mig jävligt förbannad.
Det är möjligtvis ett skånskt fenomen? Lucky you i så fall. Här äts det ofta på midsommar.Alltså jag har ingen aning om vad det här är men bara ordet silltårta gör mig jävligt förbannad.
Höhöhö (min fetning)Ooh, jag tror att jag har ett störningsmoment som är liksom motsatsen till detta:
När man bakar med ingredienser som redan är färdiga kakor/sötsaker. Som man dessutom tar sönder! Det känns så bakvänt och liksom meningslöst för mig
Först skrev jag faktiskt ”bak(haha)vänt” så att, great minds…Höhöhö (min fetning)
För övrigt en mycket relevant störning som jag inte reflekterat över förut!
Håller med om det som @tant skrev om t.ex. kakor och godis, vill bara inflika det även finns vissa fall av ha sönder grejor med en vettigare bakgrund. I traditionella recept där man ska smula mjukt bröd kan det vara ett sätt att återanvända det som blivit gammalt och torrt.Du och jag @Nytant!
Det är så vidrigt på alla sätt. Mitt värsta är silltårta. Smula kavring, blanda med smält smör och tryck ut i en form alltså det måste gå att anmäla detta nånstans.
Åh som det där med att ta typ 500g smör och en påse werthers. Sen smälter man allt och poppar popcorn i. Liksom, why?Relaterar fullt ut!
Jag är precis så härJag stör mig på att jag hittade den här bilden och nästan blev lite gråtfärdig eftersom jag känner igen mig i så många delar. Stör mig på att jag är sådan här, att jag blivit sån trots uppväxt med föräldrar och syskon som har betydligt mer pondus, självrespekt och integritet. Ibland har jag nog lite för mycket av min älskade mormor i mig... Visa bifogad fil 102323
Ooh, jag tror att jag har ett störningsmoment som är liksom motsatsen till detta:
Att använda söndersmulade Digestivekex som cheesecakebotten är precis på gränsen, men jag har insett att jag måste acceptera det om jag ska vistas bland folk. Och ja, jag är en hycklare, för ett år gjorde jag jultryfflar på ett recept som började med att man skulle banka sönder en massa Marianne, och de blev jättegoda