Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har mailat och frågat för jag tycker inte heller att det är helt klockrent med vad de menar. Får se när/om jag får svarHmm, då känns det som lite felaktig information från TV4 men det är fullt möjligt.
De tar inte swish? En del butiker här gör det.Skulle precis kliva ur bilen på butiksparkeringen och insåg att kortet ligger kvar hemma. Jäkla skit
Hoppa från balkongen/fönztret ? Fy tuzanJag är fast i vardagsrummet eftersom att den största spindel jag någonsin sett (förutom tarantellen jag stötte på i regnskogen tidigare i år) valt att parkera mitt i dörröppningen som skiljer vardagsrummet från resten av lägenheten. Maken är iväg och tränar, så innan han kommer tillbaka lär jag inte ta mig ut härifrån. Jag har de senaste åren gått från att vara livrädd för alla sorters spindlar till att vara okej med de i storlek mindre. Men den här, alltså den är verkligen helt sjukt stor! Minst 7 cm i diameter, gissar jag. Fy faaaaan
Låter som mina husspindlar, var på toan för ca en timme sedan och upptäckte i mörkret att det satt en i den storleken på väggen ca 0,5 m ifrån mig.Jag är fast i vardagsrummet eftersom att den största spindel jag någonsin sett (förutom tarantellen jag stötte på i regnskogen tidigare i år) valt att parkera mitt i dörröppningen som skiljer vardagsrummet från resten av lägenheten. Maken är iväg och tränar, så innan han kommer tillbaka lär jag inte ta mig ut härifrån. Jag har de senaste åren gått från att vara livrädd för alla sorters spindlar till att vara okej med de i storlek mindre. Men den här, alltså den är verkligen helt sjukt stor! Minst 7 cm i diameter, gissar jag. Fy faaaaan
Hoppa från balkongen/fönztret ? Fy tuzan
Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cmLåter som mina husspindlar, var på toan för ca en timme sedan och upptäckte i mörkret att det satt en i den storleken på väggen ca 0,5 m ifrån mig.
Som tur var satt den stilla och jag blev snabbt klar, letade reda på ett kuvert och en mugg, satte muggen över spindeln, styrde kuvertet mellan mugg och vägg och slängde ut spindeln på altanen.
Jag hade aldrig mera zovit i det huzetMaken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm
Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma detta före läggdags...
Tog ni kort på detta monster?Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm
Coolt!!Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm
Hittade maken till spindeln jag slängde ut tidigare, på samma vägg men närmare toalettstolen. Fångade den med samma mugg och samma bit papper och efter det fick den en enkel resa ut på altanenLåter som mina husspindlar, var på toan för ca en timme sedan och upptäckte i mörkret att det satt en i den storleken på väggen ca 0,5 m ifrån mig.
Som tur var satt den stilla och jag blev snabbt klar, letade reda på ett kuvert och en mugg, satte muggen över spindeln, styrde kuvertet mellan mugg och vägg och slängde ut spindeln på altanen.
Du får ringa tillbaka och säga att du vill vittja spill-lådan på dina andra 3 centimeter..,Köpte en metallist som jag noga, noga mätt till 75 cm.
Kommer hem med tillsågad bit och den är 3 cm för kort. Behövde 78 cm. Pucko-tant
Japp!Tog ni kort på detta monster?