Stora killen på mindre än en vecka....

G

Geezer

Jag måste skriva av mig lite...
Ja, det känns som om min hund har blivit stora killen och det bara på några dagar. :crazy: Ja, han är egentligen inte alls vuxen men har hunnit med många av de där sakerna som tillhör unghundsstadiet och matte tycker det känns lite konstigt.

I fredags fick resultat från höftledsröntgen (A). I lördags så tog vi första och sista första pris i lydnadsettan. I söndags gjorde vi MH. Så bara på en helg bidde han stora pojken...Nu efteråt så känns det lite konstigt fast för det har gått så fort.

Jag konstaterade även att det är tur att inte matte mentalbeskrivs för det hade gått käpp rätt åt :devil:. Ingen avreaktion här direkt. :o :p
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

min bebis har börjat få gråa hår... det känns riktigt hemskt. han som fortfarande är mattes lilla valp...
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

det har min sötnos också!

hon har små söta gråa hår på hakan! hihi
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

Grattis! Det måste kännas underbart. Lycka till i forstättningen.
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

Grattis. Jag har precis upptäckt att min bäbis på två år inte är nått annat än en besvärlig yngling och hon kommer aldrig att bli stor :devil:
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

Geezer skrev:
Jag måste skriva av mig lite...
Ja, det känns som om min hund har blivit stora killen och det bara på några dagar. :crazy: Ja, han är egentligen inte alls vuxen men har hunnit med många av de där sakerna som tillhör unghundsstadiet och matte tycker det känns lite konstigt.

I fredags fick resultat från höftledsröntgen (A). I lördags så tog vi första och sista första pris i lydnadsettan. I söndags gjorde vi MH. Så bara på en helg bidde han stora pojken...Nu efteråt så känns det lite konstigt fast för det har gått så fort.

Jag konstaterade även att det är tur att inte matte mentalbeskrivs för det hade gått käpp rätt åt :devil:. Ingen avreaktion här direkt. :o :p

Wow..hey! Vänta lite nu, sakta i backarna.... mmm... har du skaffat en hund till som jag inte känner till? Var det inte en jack russel du hade? Han har väl hängt med ett tag? Eller är det jag som inte hänger med och hunden faktiskt inte har hunnit bli så gammal ännu?

För jag vet att du skrev något om en kelpie - att det var en sådan du önskade dig nästa gång. Sådana höftledsröntgar man väl också? hmmm...

I alla fall. Stort G*R*A*T*T*I*S.

BRA jobbat!! vad skönt att han fick så bra på höfterna och lycka till med fortsatta träningen!
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

Tack :)
Ja, jag har en svart kelpie som är 13 månader. Jag är mycket nöjd med mitt val, det är en kanon hund. (Blir nästan rörd när jag tänker på att jag har fått en så fin hund :o ). Jag har kvar min lilla racer-russell även om jag känner att Kelpie passar mig mkt som ras. Jag tror att jag är för lik en Jack Russellterrier för att det skall bli en bra kombination. :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

Jag tror att jag är för lik en Jack Russellterrier för att det skall bli en bra kombination. :D

:D Ja, det kan vara ett problem! Jag hade en schäfer som första hund när jag flyttat hemifrån. Hon och jag var också för lika för att det skulle fungera. Stressiga, impulsiva och otåliga!

Vad roligt att kelpien fungerar! Jag hade en kompis på brukshundklubben som ahde två stycken. En svart och en brun. Mycket trevliga hundar. Särskilt hennes tik som var otroligt trygg, lugn och följsam men med bra motor i sök och uppletande!

Så vad gör terriern nu? Är han poliskonstapel över denna svarta yngling?
 
Sv: Stora killen på mindre än en vecka....

Min JR fortsätter att tävla agility för det är han väldigt duktig på, han hobbyspårar en del både person- och viltspår. Han är duktig på det också men har svårare att hålla koncentrationen i lydnaden (mellan momenten kan ha bara gå sin väg eller något annat). Jag jobbar mest med agilityn för det är det som han gillar mest och jag ser inget egentligt behov att 'tvinga' honom till annat nu när jag har en annan hund.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 799
Senast: Sel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 019
Senast: jemeni
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 417
Senast: Vassi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp