Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ibland tänker jag att jag skulle kunna vara utan försäkring och betala själv om det händer något istället, men för den första hunden hade ju det varit ett dåligt val..
Precis. Av samma anledning vågar jag inte ha flockförsäkring - den potten täcker ju inte mycket om man har otur med tre hundar på ett år...Jag ser den tanken ofta hos folk och även som argument för de som väljer bort försäkring, men ärligt talat riskerar man ju att ruinera sig själv så länge man inte är ekonomiskt oberoende? Om jag bara skulle ha ett sparkonto till hundarna och ena hunden blir påkörd en helg = sparpengar borta, så skulle jag ha SÅ ont i magen av oro att det skulle hända något mer innan jag lyckats spara ihop sparkontot igen.
Jag har ju dessutom flera hundar, flera katter, villa och bil. Trots gediget sparkonto har jag inte råd med att få hunden påkörd ena helgen, få bilen krockad helgen efter och upptäcka en vattenläcka tre månader senare. Det är en ekonomisk risk som jag inte är villig att ta.
Nej visst är det så, men har man samma summa som försäkringsbolaget ersätter så blir det ju lite samma sak? När man nått taket får man ju ändå inte mer ersättning?Jag ser den tanken ofta hos folk och även som argument för de som väljer bort försäkring, men ärligt talat riskerar man ju att ruinera sig själv så länge man inte är ekonomiskt oberoende? Om jag bara skulle ha ett sparkonto till hundarna och ena hunden blir påkörd en helg = sparpengar borta, så skulle jag ha SÅ ont i magen av oro att det skulle hända något mer innan jag lyckats spara ihop sparkontot igen.
Jag har ju dessutom flera hundar, flera katter, villa och bil. Trots gediget sparkonto har jag inte råd med att få hunden påkörd ena helgen, få bilen krockad helgen efter och upptäcka en vattenläcka tre månader senare. Det är en ekonomisk risk som jag inte är villig att ta.
Nej visst är det så, men har man samma summa som försäkringsbolaget ersätter så blir det ju lite samma sak? När man nått taket får man ju ändå inte mer ersättning?
Jag har en vän som har sina hästar oförsäkrade. Trots att hon haft en kolikhäst, så har hon inte gått minus på det om man räknat ut vad hon skulle betalt i premier under alla år. Var faktiskt hon som väckte tanken.
OkejKarlas akuta operation nu i höstas kostade mer än jag betalat i premier för mina hundar de senaste fem åren...
Karlas akuta operation nu i höstas kostade mer än jag betalat i premier för mina hundar de senaste fem åren...
Nej visst är det så, men har man samma summa som försäkringsbolaget ersätter så blir det ju lite samma sak? När man nått taket får man ju ändå inte mer ersättning?
Jag har en vän som har sina hästar oförsäkrade. Trots att hon haft en kolikhäst, så har hon inte gått minus på det om man räknat ut vad hon skulle betalt i premier under alla år. Var faktiskt hon som väckte tanken.
Ja visst måste man det Som jag skrev är mina hundar försäkrade.Men du måste ju fortfarande spara ihop summan som används varje gång. Jag har ersättning på totalt 150 000 kr varje år på hundarna, gammeltiken borträknad. Om hälften skulle försvinna så skulle det ju åtminstone för mig ta minst ett år innan jag sparat ihop 75 000 igen. Då ska man alltså hoppas på att inget mer händer under tiden, så att man inte riskerar att stå helt utblottad. I nuläget har jag inte möjlighet att spara undan över 6000 kr i månaden till hundsparkontot. Även om du når taket ett år så återkommer ju samma ersättning nästa år. Det är ju det som är poängen.
Hästar besöker ju dessutom inte veterinären i samma utsträckning som vi gör med våra hundar.
Ja visst måste man det Som jag skrev är mina hundar försäkrade.
Har agria både på hund och katt och marsvinen. Dels älskar jag att de inte sänker veterinärvårdsersättningen trots att hunden eller katten blir äldre, dels har jag rabatter via medlemskap och yrke.
Utnyttjade lagottons försäkring flera gånger i och med hennes njursvikt (hade agria för henne med) och det var aldrig nåt bekymmer.
Labben är försäkrad för 120000 i veterinärvård. Jag tänker att om han kommer behöva vård som kräver att han är inneliggande lär det vara rätt allvarligt och då vill jag veta att vi kan få hög ersättning. Jag tänker typ magomvridning och sen saker som lätt följer på det, tex arrytmier och därmed en vecka på intensiven (ja jag är lite arbetsskadad ).