Bukefalos 28 år!

Sy överdrag till hundbur

Sockerbit

Trådstartare
Nu ska jag göra slag i saken och sy ett vattentätt överdrag till hundens tävlingsbur. Jag har tänkt mig att sy 5 sidor, så att det är vattentätt även underifrån och alltså endast "framsidan" med ingången öppen (alternativt med någon lucka.

Har ni några förslag på hur man enkelt syr detta? Buren är en variant av canvas med delvis nät vilket gör den fin och luftig för dagar med bra väder, men när det regnar är den totalt värdelös :banghead: Jag har tänkt mig typ bävernylon eller liknande, kan det funka tro?
 
Sv: Sy överdrag till hundbur

Är det inte lättare att impregnera buren med imprenex för grovt tyg? eller är det inte ett alternativ av någon anledning?
 
Sv: Sy överdrag till hundbur

Paraply funkar när man själv sitter bredvid men behöver något som skyddar när man tex går banan och hunden väntar i buren själv.

Egentligen borde det inte bli mer tätt än andra canvasburar, dock är min variant med väldigt mkt nät vilket gör att den inte håller bort väta alls.
 
Sv: Sy överdrag till hundbur

Det låter som om det skulle bli väldigt instängt för hunden.

Instängt som i att inte se ut är inget problem då hunden slappnar av bättre när hon inte ser precis ALLT. Överdraget är ju tänkt för de där regniga dagarna på tävling för att hon inte ska bli blöt och ligga och frysa. Dessutom gillar hon att ligga i kojor...
 
Sv: Sy överdrag till hundbur

Nej jag menar instängt som i att det blir dålig luft.

Alla canvasburar har ju flera sidor nät just för luftens skull.
 
Sv: Sy överdrag till hundbur

Fast man kan fortfarande låta en sida ha bara nät, och istället ha ett "lock" som man fäster i marken så att ett tak bildas samtidigt som luften strömmar in och ut. Lite som ett tält. Blev lite svårt att förklara...

edit: Bild
paintfoumlrsoumlk_zpsd0644752.png
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp