Telia = Felia?

Snowball

Trådstartare
Hur svårt ska det vara att avsluta ett abonnemang egentligen? Jag sa upp mitt abonnemang i början av maj och fick en utbetalning av återstående abonnemangs period där de också har lagt på en uppsägningsavgift på 120 kronor :rage: Här har man betalt sin räkningar troget i över 20 år för någonting som de senaste tio åren fungerat sisådär och så ska man dessutom få betala för att säga upp det :meh: Plus att man ska betala 50 spänn för att lösa in den förbaskade avin

Inte nog med det trots att jag fått en slutfaktura så kommer det en ordinarie e-faktura med abonnemangsperiod april-juli men då det ska vara en månads uppsägning så ringde jag och härjade med dom och då visar det sig att mitt abonnemang inte alls är avslutat korrekt :crazy: Men jag kunde lägga den fakturan åt sidan men döm om min förvåning när det nu dyker upp ytterligare en faktura för perioden juli - okt :arghh:

Gör de så här i förhoppning om att folk utav bara farten snällt ska betala sin fakturor :cautious: eller ska det vara så omständigt att avsluta ett abonnemang hos ett av de största telecom företagen vi har :confused: Fler som haft problem med att avsluta sina Telia abonnemang?
 
Min erfarenhet efter typ 30 år som teliakund är att de är en suverän leverantör när allt funkar - men total katastrof när något blir fel eller behöver gå utanför rutinerna. Telia saknar förutsättningar för kontinuitet och sammanhållen kundhantering; deras rutiner för hantering kundärenden är oerhört bristfälliga och ger stora möjligheter till misstag.
 
Men är det verkligen inte dags att de skärper till sig då? Eller vill de inte förbättra sin hantering av kundärenden? Mitt nya abonnemang fungerar mycket bättre och chansen att jag skulle rekommendera Telia till någon är ungefär minus 110 % :down:
 
Ja du... Jag har bråkat med Felia så många gånger. Att flytta och få med sig abonnemang är en mardröm. Jag har lärt mig en sak - be om att få ALLT skriftligt och håll reda på VEM du har pratat med. Ge inte upp, terrorisera dem via hemsidan och Mina Sidor, där kan man förklara skriftligt, be dem skicka bekräftelser till din mail osv. Prata med kundtjänst är helt galet, den ena vet inte vad den andra gör, ärendena skickas mellan avdelningarna och i slutänden blir det garanterat fel.

Jag hade tex flyttat från en lägenhet till ett hus och tog över tidigare ägares teliaabonnemang, internet och tv. Allt fungerade perfekt. När jag sen skulle flytta trodde jag att jag skulle bli galen. Av någon helt obegriplig anledning hävdade Telia att abonnemanget fanns på min FÖRRA lägenhets adress (som inte alls hade Telia). Att sitta i ett hus med fungerande internet och prata med kundtjänst som säger att det inte är i mitt hus var helt surrealistiskt. Att sen ändra och flytta med abonnemanget ledde till många samtal. Efter det debaclet hade jag också superproblem med kreditfakturor... Till slut lyckades jag få fatt på nån på Telia som verkligen satte sig in i problematiken och lyckades spåra var allt gått fel och rättade till det.

Så ring inte - få dem att ringa dig. Spara all dokumentation och håll verkligen koll på vad som står på "Mina sidor". Lycka till
 
Jag sa upp samtliga abonnemang hos Felia för ett par år sedan då det kom fram att Felias dotterbolag hjälper regimerna i Azerbaijan, Kazakstan mfl att förfölja de som är oppositionella till regimen i respektive land. Jag var inte missnöjd med Felias tjänster, jag var bara jävligt sur på bolaget.

Fler borde fundera på om de är beredda att stödja ett bolag (fortsätta vara kund) som går förtrtyckar-regimers ärenden!
 
Problemet är väl att ungefär alla telefonbolag har exakt samma problem... Så länge allt flyter på fungerar det, blir det strul så får man lov att bli expert på sitt problem för att få hjälp... Jag har gått igenom telia, tele2, telenor, försökte med 3 men eftersom de inte kunde svara på mina frågor så blev jag aldrig kund där men har kommit tillbaka till telia för även om det kan strula så är det absolut minst strul där och snabbast tid att få saker åtgärdade.
 
Har haft flera abonnemang hos Telia, avslutat, tagit nya, bytt. Bredband fast, fiber, mobilt, telefon fast och mobil. Det har alltid fungerat klockrent att få hjälp när något strulat, säga upp abonnemang osv. Nu har jag bredbandet (fiber) från Telia och enda anledningen till att jag inte har mobiltelefonen där också är för att det är för dyrt. Hade Tele2 ett tag, ALLT strulade, höll på i flera veckor för att få över mitt gamla nummer bara, trots att det skulle vara så enkelt. Nu har jag 3 och hittills har de skött sig bra.

Tele2 var helt sanslösa. Jag gjorde två inspelningar om att jag godkände att de flyttade över numret. De tappade bort båda. En person ringer upp mig och vill därför göra ytterligare en inspelning men jag kan inte göra det just där jag befinner mig då så jag frågar om jag kan ringa upp senare? Det gick bra. Ringde upp efter några timmar och då har beställningen tagits bort för att "kunden vägrar göra en ny inspelning" :banghead: men den nya personen jag pratade med hittade dom gamla, så han fattade inte varför den togs bort när dom redan hade två inspelningar. Men pga det var det tvunget att ta ytterligare två veckor.
 
Tja jag antar att med tanke på hur många abonnemang det finns idag och hur ofta många byter abonnemang så måste det väl bli fel emellanåt. Och jag antar att de stackarna som svarar i telefon kanske inte har så mycket erfarenhet. Men irriterande är det :meh:

@MacVetaren vad är det för dotterbolag?
 
Tja jag antar att med tanke på hur många abonnemang det finns idag och hur ofta många byter abonnemang så måste det väl bli fel emellanåt. Och jag antar att de stackarna som svarar i telefon kanske inte har så mycket erfarenhet. Men irriterande är det :meh:

@MacVetaren vad är det för dotterbolag?
I Azerbaijan heter Telias dotterbolag Azercell. Licenserna för telenäten mutade Telia till sig via diktatorn dotter. Men samtidigt som man tjänar pengar i landet så hjälper man regimen att registrera oppositionella och regimkritiker genom att alla samtal och datatrafik registreras och avlyssnas. Felia själva säger att man bara följer rådande lagstiftning i landet, men man kanske kan ha lite moral och kritiskt tänkande också?

Mer info finns b la på SVTs hemsida.
 
Jag har aldrig haft problem med något bolag. Undrar vad jag gör för fel. Jag har väl bara haft tur
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp