Bukefalos 28 år!

Tips på bra häftpistol

Ramona

Trådstartare
Min häftpistol är undermålig! Jag behöver en ny, som är riktigt bra.

Jag håller på att fixa en voljär till mina kanariefåglar, men den där djävla häftpistolen orkar inte ens fästa nätet i träet. Den har varit såhär jämt tror jag nu när jag tänker på det, eller så är det jag som inte kan hantera den ordentligt, men jag vill ha en starkare maskin.

Vad ska jag köpa för någon? Behöver egentligen bara en med klamrar, inte spik/nubb.
 
Min häftpistol är undermålig! Jag behöver en ny, som är riktigt bra.

Jag håller på att fixa en voljär till mina kanariefåglar, men den där djävla häftpistolen orkar inte ens fästa nätet i träet. Den har varit såhär jämt tror jag nu när jag tänker på det, eller så är det jag som inte kan hantera den ordentligt, men jag vill ha en starkare maskin.

Vad ska jag köpa för någon? Behöver egentligen bara en med klamrar, inte spik/nubb.
Standardsvaret brukar ju vara att inte köpa för billigt?

Jag har en alldeles vanlig. Minns inte ens var jag köpte den. Men den fixar att slå i trä utan bekymmer.
Den jag hade på gården var också alldeles vanlig. Dvs köpte första bästa i vettig prisklass. Fungerade utmärkt på trä den med.
 
Min häftpistol är undermålig! Jag behöver en ny, som är riktigt bra.

Jag håller på att fixa en voljär till mina kanariefåglar, men den där djävla häftpistolen orkar inte ens fästa nätet i träet. Den har varit såhär jämt tror jag nu när jag tänker på det, eller så är det jag som inte kan hantera den ordentligt, men jag vill ha en starkare maskin.

Vad ska jag köpa för någon? Behöver egentligen bara en med klamrar, inte spik/nubb.

Jag har en kraftig från Cokraft och särbon blev riktigt imponerad av den. Den slår HÅRT. Jag har haft den i flera år och då och då (främst på sommaren) har den fått jobba hårt och den ser fortfarande ny ut.

Edit: Jag TROR det är den här, den ligger ute så jag kan kolla vilken senare: https://www.clasohlson.com/se/Häftpistol-Cocraft-CS53/p/40-8383

Kostar en bråkdel av motsvarande Rapid :up:
 
Min häftpistol är undermålig! Jag behöver en ny, som är riktigt bra.

Jag håller på att fixa en voljär till mina kanariefåglar, men den där djävla häftpistolen orkar inte ens fästa nätet i träet. Den har varit såhär jämt tror jag nu när jag tänker på det, eller så är det jag som inte kan hantera den ordentligt, men jag vill ha en starkare maskin.

Vad ska jag köpa för någon? Behöver egentligen bara en med klamrar, inte spik/nubb.

Lånade min mammas Rapid (gulorange, vet ej modellnummer men ser ut att vara den som kostar ca 300 kr) för att bygga en utebur till marsvinen förra året. Inga problem alls att häfta nätet i träet. Funkade även bra att fästa tyg i en träkarm, tyget var rejält canvastyg som var dubbelvikt.
 
Jag googlade under natten och valde att köpa en elektisk Rapids, men det är lika kass den. Pratade med en kunnig som sa att mitt skåp ju är i ek och att ek är för hårt typ. Att klamrarna är för dåliga, även om maskinen är stark så är klamrarna inte tillräckligt bra.

Så jag bytte tillbaka till min manuella, som ju är i stå och var rätt så dyr när den köptes, och spände åt styrkan och det är möjligt att det blev pyttelite bättre, men inte helt bra.
 
Jag googlade under natten och valde att köpa en elektisk Rapids, men det är lika kass den. Pratade med en kunnig som sa att mitt skåp ju är i ek och att ek är för hårt typ. Att klamrarna är för dåliga, även om maskinen är stark så är klamrarna inte tillräckligt bra.

Så jag bytte tillbaka till min manuella, som ju är i stå och var rätt så dyr när den köptes, och spände åt styrkan och det är möjligt att det blev pyttelite bättre, men inte helt bra.
Det finns klamrar som är snedskurna för att få en vass spets, just för hårda material. Men då måste du nog gå in på en bygghandel. Sen kan man behöva slå efter med en hammare om det är riktigt illa.
 
Det finns klamrar som är snedskurna för att få en vass spets, just för hårda material. Men då måste du nog gå in på en bygghandel. Sen kan man behöva slå efter med en hammare om det är riktigt illa.
Slår jag med en hammare på mina så böjs de bara. Ska kolla om det finns snedskurna någonstans i närheten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 610
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 456
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 895
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp