Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dansk remouladsås, låter spännande! Vad är det?Idag körde vi swacos med ohemula mängder guacamole.
Igår blev det panerad rödspätta med dansk remouladsås och hemgjort potatismos.
Dansk remouladsås, låter spännande! Vad är det?
Mmm älskar caesarsallad! Speciellt med hemgjord dressing.Ikväll gjorde vi ceasar-sallad med färdiggrillad kyckling, surdegskrutonger etc. Så galet gott! Vi brukade äta det ofta. Men har glömt av det nu. Det blir snart repris!
Har du recept på någon god?Mmm älskar caesarsallad! Speciellt med hemgjord dressing.
Nej jag minns inte, men det är väl i huvudsak en majonnäs med vitlök, sardeller, parmesan och dijonsenap. Sardellerna gör sådan skillnad, mums blir det! Tar man en stavmixer säger det vips och så är det klart.Har du recept på någon god?
Vi brukar lata oss och köpa Kens Ceasar-dressing. Den tycker jag är god för att vara köpes.
Men kan ju vara kul att göra egen!
Nej jag minns inte, men det är väl i huvudsak en majonnäs med vitlök, sardeller och dijonsenap. Sardellerna gör sådan skillnad, mums blir det! Tar man en stavmixer säger det vips och så är det klart.
Tog en googling och någon syra av citron eller vinäger verkar behövas också, finns många recept. Mmm nu blev jag så sugen på en god caesarsallad... men ikväll blir det spaghetti och köttfärssås på älgfärs!Jag får googla runt lite inför nästa omgång!
Min favorit med vit fisk (funkar även med gädda exempelvis!) är att koka upp en sås på grädde, fiskbuljong och peppar (ev citron). Häll över fisken i en form och lägg på skivade tomater (ev riven ost). In i ugnen tills fisken är klar och servera med potatis.Vilken underbar tråd det här är, nu är jag extremt sugen på palt @tuaphua
Innan storhandlingen idag blev det skåprensning och till lunch blev en av Sveriges vanligaste maträtter, spaghetti & köttfärssås. Trots enbart de allra nödvändigaste ingredienserna så blev den toppen. Kan ha med lång koktid att göra.
Visa bifogad fil 59219
Kvällsmat blev röding med kall romsås, pressad potatis och rostade rotfrukter. Har lite inspirationsbrist med just fisk, blir lätt samsamma (har släktingar som är fiskare så äter en hel del), vad gör ni med färsk/fryst fisk?
Vilken underbar tråd det här är, nu är jag extremt sugen på palt @tuaphua
Innan storhandlingen idag blev det skåprensning och till lunch blev en av Sveriges vanligaste maträtter, spaghetti & köttfärssås. Trots enbart de allra nödvändigaste ingredienserna så blev den toppen. Kan ha med lång koktid att göra.
Visa bifogad fil 59219
Kvällsmat blev röding med kall romsås, pressad potatis och rostade rotfrukter. Har lite inspirationsbrist med just fisk, blir lätt samsamma (har släktingar som är fiskare så äter en hel del), vad gör ni med färsk/fryst fisk?
Vilken underbar tråd det här är, nu är jag extremt sugen på palt @tuaphua
Visa bifogad fil 59219