Det du möjligen skulle kunna testa är kalk och D-vitamin, många yngre ligger på minus vilket gör att deras skelett inte hinner utvecklas fullt ut innan vuxen ålder och benskörheten är ett allt mer växande problem faktiskt. Många kvinnor kan få problem redan i 40-årsåldern. En kompis till mig föll på sin egen arm när de hade en självförsvarsövning på jobbet och bröt ett revben.Funderar på om jag har risk för näringsbrist då jag gjort en helomvändning i kosten på grund av priserna, har nästan helt slutat med mejeriprodukter och kött, äter smörgåsar utan bordsmargarin, äter inte keso eller fil längre för jag har inte råd med det längre på daglig basis. Äter mindre frukt men när jag är på kontoret, 1-2 dagar per vecka, har vi frukt och då försöker jag äta tre varje dag.
Köper en del mejeriprodukter för att ha till bakning men då är det ju typ 50 gram smör på två limpor och creme fraiche eller nåt liknande till grytor som det kan bli många portioner av. så det kan ju vara två deciliter creme fraiche på sex portioner som jag äter 1-2 gånger per vecka. Äter kyckling relativt ofta då det är billigt att köpa en hel och göra många portioner på om man gör gryta av det. Slutat med en hel del färska grönsaker, köper mer frysta. Har just nu lax hemma för jag köpte en hel laxsida när det var erbjudande. Kanske borde man ta kontakt med vården för att kolla upp så att man inte får näringsbrist dock brukar de ju inte vara så pigga på att testa något bara för att man själv till testa det och inte har några symtom.