Bukefalos 28 år!

Trädgård 2021 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210514_154446_454.jpg

Heja heja lilla persikan! :love:
 
Impulsköpte en rabarber, två blåbärsbuskar och jordgubbar. Så tog en paus i varddagsstöket och gav mig ut och grävde istället. Har tur med fri tillgång till tallskogsjord och funderar på att anlägga en rabatt runt blåbärsbuskarna och fylla ut med smultron. Och är lite sugen på en rabatt med svenska blåbär också. Får se hur det blir.
 
Jag slängde ut de stackars tomaterna och chilin igår i växthuset. Jag ledsnade på krukor överallt inne :rofl: Överlever de så överlever de :D

Jag har haft plantor i växthuset sen en månad tillbaka! Och idag ryker allt inomhus. :D Allt kan nu planteras ut och det jag har kvar att förså kan stå i växthuset, så slipper jag alla brätten och krukor inomhus. Himla skönt!
 
Jag har allt i krukor och odlar på balkong och slängde ut allting här om dagen då vi haft minst 11 grader på nätterna nu. I veckan ska det dock bli 7-8, klarar de sig då också? Jag har tomat, chili, paprika, gurka.
 
På schemat idag:

- Plantera ut melon och gurka i växthus
- Sådd:

Brytsockerärt 'Half Pint'
Sockerärt 'Shiraz'
Sockerärt 'Corne de bélier'
Jättesockerärt 'Lokförare Bergfält'

Vintersquash 'Blue Hubbard'
Vintersquash 'Green Hubbard Chicago Warted'
Vintersquash 'Akaguri Orange'
Vintersquash 'Krupnoplodanya'
Sommarsquash 'Cocozelle'
Squash 'Black Beauty'

Gråärt 'Gotländsk blåärt'
Märgärt 'Alderman'
Spritärt 'Blauwschokker'
Spritärt 'Douce Provence'

Nakenfröpumpa 'Olga'
Pajpumpa 'Baby Bear'

Eventuellt blir det även sådd av bönor och 3457 sorters sommarblomster, men jag misstänker att det lär få vänta till imorgon!
 
Här kommer det att regna en skvätt var och varannan dag framöver. jag behöver fixa grönsakslandet och jag borde klippa gräset. Inget av det funkar när det är blött ute.

Tomaterna är ute i tunneln och det är 6 grader varmt. Nåväl, går det så går det. :(
De var länge och rangligare än mina tomater varit förr om åren. Mest beroende på att våren varit så mulen och mörk. De har dragit iväg trots belysning.
 
Jag har en ros i trädgården som klipptes ner ordentligt förra året, den står i ett hav av brännässlor.
Tänkte gräva bort nässlorna och runda av till en rabatt, lägga dit ny jord.
Finns det något annat jag kan hjälpa den för att ta sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Badger
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 647
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 854
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
5 836
Senast: Youmeoh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp