TeamLundVer
Trådstartare
ToppTror det kan vara Stor Blåklocka
Det vet jag att jag hade i rabatten så då kan jag bara flytta dem till sina nya platser
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ToppTror det kan vara Stor Blåklocka
Finns ett gäng av dessa också
Visa bifogad fil 69158
Ja men nu när du säger det så är det ju mina fjärilsviolerDe längst fram tycker jag ser ut som någon viol (eventuellt).
Kompost sjunker ihop så du kommer att få plats med mer. Det går att fylla rätt högt och stampa ihopBörjat kratta trädgården. På våra 1700 kvm finns det totalt sju syrener, sex mindre rönnar, en klotpil, en mindre hägg, två try och en pyttebuske av än så länge okänd sort. Satte ihop kompostgallren vi hade hemma (hundägare) och den blev ju full innan jag ens är i närheten av färdig runt pilen. Utöver att låta gräsklippare jobba med resten, finns det andra saker ni skulle rekommendera? Åtminstone runt pilen måste vi ändå kratta en hel del pga alla kvistar. Läste precis om att samla i sopsäck och varva med bokashiströ, någon som testat det?
Jag har gjort när vi höll på att bygga till. Behövde kunna flytta sakernaNågon här inne som odlar i murbruksbaljor? Hittade 40 liter på Biltema som vore perfekt att binda upp på höjden till snackspaprikorna. MEN det står att man inte ska odla ätbart i dom. Samtidigt när jag söker runt så används de just till odling i många trädgårdar.
Söker annars tips på en balja på max 1 meter lång, inte jättehög då jag märkte att snackspaprikor inte behövde så stor kruka om de står ensamma. Tanken är dock att ha 3-5 st i en svävande balja över tomaterna. Det innebär att baljor får inte heller vara för tung även om den förankras i två takreglar. Hur vet jag inte, min uppgift är bara att hitta en balja resten överlåter jag till min man
Får kika på om vi kan utöka ytan vi har lite, eller bara vänta på att det sjunker ihop lite mer. Den skräpar verkligen, men tror den har ett syfte som insynsskydd och skugga (är nyinflyttade sen ett par månader) så kommer utvärdera under sommaren om den får stå orörd.Kompost sjunker ihop så du kommer att få plats med mer. Det går att fylla rätt högt och stampa ihop
Har du möjlighet att hitta plats för en lövkompost direkt på marken? En hög helt enkelt. Så länge den är fuktig så multnar den ganska snabbt.
Pilträd skräpar. Massor. Jag hade skaffat en om det inte var för det. Men de är vackra.
Vi är medvetna om pilens egenskaper på den punkten, men för oss som har inkommande ledning i motsatt hörn av tomten och krypgrund känns det ändå överkomligt. Vi får hålla utkik om det börjar dyka upp rötter under huset!Det svåraste med pil är att rötterna är väldigt aggressiva och söker sig ned i dränerings- och avloppsledningar. Pil och poppel är inte de enda träden som gör det men bland de värsta
Jag har tre pilar som är mycket beskedliga, de behöver inte vara "monster". Men de kan bli rejält stora om de blir många år, tänk på det bara.Får kika på om vi kan utöka ytan vi har lite, eller bara vänta på att det sjunker ihop lite mer. Den skräpar verkligen, men tror den har ett syfte som insynsskydd och skugga (är nyinflyttade sen ett par månader) så kommer utvärdera under sommaren om den får stå orörd.
Vi är medvetna om pilens egenskaper på den punkten, men för oss som har inkommande ledning i motsatt hörn av tomten och krypgrund känns det ändå överkomligt. Vi får hålla utkik om det börjar dyka upp rötter under huset!
Husgrunder har jag inte hört om att de orsakar direkta problem på utan det är nog främst vattnet i dräneringsledningarna de söker.Vi är medvetna om pilens egenskaper på den punkten, men för oss som har inkommande ledning i motsatt hörn av tomten och krypgrund känns det ändå överkomligt. Vi får hålla utkik om det börjar dyka upp rötter under huset!
Jag har gjort när vi höll på att bygga till. Behövde kunna flytta sakerna
Det trodde inte jag heller förrän det blev stopp i dräneringen och delar av min mark vattenlades en vinter. Kostade ganska mycket att åtgärda.Jag har tre pilar som är mycket beskedliga, de behöver inte vara "monster". Men de kan bli rejält stora om de blir många år, tänk på det bara.
Nä, man måste tänka till med placeringen. Mina kan omöjligen orsaka någon skada. Dels växer de långsamt då det är nära till berg. Och huset står i princip på berg. Så rätt placerade behöver de inte vara något problem alls.Det trodde inte jag heller förrän det blev stopp i dräneringen och delar av min mark vattenlades en vinter. Kostade ganska mycket att åtgärda.