Jag är kär Så fint!!Åh vad kul det är när idéer bara kommer till en under en söndagsmorgon!
Vi har nämligen ett gammalt dass vi måste riva i år då det helt faller sönder och har ett jättehål i taket. Men det är rätt gulligt med ett pyttefönster och tak i en speciell stil och vi hade tidigare tänkt bygga upp ett likadant, fast som skjul istället för dass. Sen kände jag att den står på fel plats för ett redskapsskjul och egentligen vill jag hellre bygga ett växthus om vi ska bygga något...
Men en sak saknar jag och det är en hyfsat frostfri övervintringsplats som är ljus. Och gamla fönster har vi. Dessutom skulle det gå mycket snabbare att bygga upp dasset än ett växthus och vi är inte så byggsugna... Så varför inte ett litet "potting shed" med ett spröjsat stort fönster mot söder och det gamla puttefönstret mot norr. Det blir tämligen pyttigt men kan nog ändå bli bra förvaring för krukor, redskap och kanske får plats en liten bänk för omplantering?! Hur hade ni inrett? Här är bästa bilden jag har, det regnar så jag vill inte gå ut och ta en ny...
Visa bifogad fil 69213
Vilken dröm å ha ett sånt litet krypin för trädgårds pyssel om jag hade inrett det,hmmm kanske med en sån liten fristående köksö från Ikea(tex förhöja), en trådfruktkorg i metall som hänger från taket med små hyllor och massa krokar på väggen och nån form för lampa/ljus