Ninnurur
Trådstartare
Håller med @athena_arabians om björk. Eftersom det är ett träd som inte beskärs normalt så ar man ofta sämre koll på dess allmänhälsa. Ta ut en arborist för konsultation @hemlig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast ser det inte lite fjuttigt ut...Inte köpa fröer, inte köpa fröer, inte köpa fröer
Visa bifogad fil 81241
Det går lite bättre nu när jag tvingar mig att titta på samlingen innan jag shoppar.
Fast ser det inte lite fjuttigt ut...
De kan överleva under rätt förhållanden i Skåne har jag för mig. De tål absolut inte att frysa! Om man har en lite upphöjd rabatt borde de inte ruttna? Men det är nog en chansning.Alltså, hur är det egentligen med dahlior? KAN de överleva om man bara lämnar dem i backen eller ruttnar de garanterat?
Hos er kan de överleva om ni har det tillräckligt milt under vintern, här fryser de och sedan ruttnar. I Danmark övervintrar dahlior vet inte vad ni är i för zon.Alltså, hur är det egentligen med dahlior? KAN de överleva om man bara lämnar dem i backen eller ruttnar de garanterat?
De kan överleva under rätt förhållanden i Skåne har jag för mig. De tål absolut inte att frysa! Om man har en lite upphöjd rabatt borde de inte ruttna? Men det är nog en chansning.
Hos er kan de överleva om ni har det tillräckligt milt under vintern, här fryser de och sedan ruttnar. I Danmark övervintrar dahlior vet inte vad ni är i för zon.
Jag tänkte lämna mina ute och hoppas på det bästa (Skåne). Men så har min mamma, som såg dom blomma så fint, grävt upp dom å sparat dom i hinkar. Hon var väldigt anti dahlior först, dom är ju inte fina... men nu hoppas hon på att vi kan dela på knölar till våren så hon kan ta lite, hahaDet låter tillräckligt lovande för att nog ska testa i alla fall! Skulle inte köpt några annars, jag orkar inte hålla på och mecka.
Mmm börjar fundera på om det är läge att så kål nu, och ställa utomhus.Ska plantera om tomater idag
Kan man inte kapa en massa av grenmassan istället? Om man tycker stammen är fin.Det värsta är nog faktiskt grannens uthus. Kan man be honom ta ner det?
Vi funderar faktiskt på att ta ner största björken, men det tar emot då den är stooor.
Kan man inte kapa en massa av grenmassan istället? Om man tycker stammen är fin.
UtomhusMmm börjar fundera på om det är läge att så kål nu, och ställa utomhus.
Ja vintersådd verkar ha blivit modernt, om man sådde och ställde ut bunken kunde fröna komma när de ville. Inte testat än men vill ha lite tidigare kål. Sådde morötter i nästan snö förrförra året och de kom upp till slut, vet inte om det var tidigare dock.Utomhus
Mina tomater bor i köket
Salladen bor i tvättstugan
Jag vill att fröna ska komma upp omedelbart inte när de själva villJa vintersådd verkar ha blivit modernt, om man sådde och ställde ut bunken kunde fröna komma när de ville. Inte testat än men vill ha lite tidigare kål. Sådde morötter i nästan snö förrförra året och de kom upp till slut, vet inte om det var tidigare dock.
Jag har kvar tomaterna från i somras eller sticklingar därav, o chilin (ej sticklingar) stående i ett fönster, får se om de överlever i år igen.